tonyboy Startet 10.August.2016 Del på Facebook Startet 10.August.2016 (redigert) Vi har en Yamaha 20hk fra 1990 som noen prøvde å stjelei August i fjor. I forbindelse med det som koblet tyvene fra alt elektrisk og jeg husker ikke helt hvor alt var tilkoblet. Skal + på batteriet kobles til 1 eller 2? Og den som jeg har skrevet 3 på skal vel også kobles til den saken siden den går til undersiden av starteren? Alle andre kabler er jo fargekodet så de får jeg nok til . Jordingen er jo grei nok. Redigert 10.August.2016 av tonyboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 10.August.2016 Del på Facebook Svart 10.August.2016 Denne motoren har eg overhode ikkje peiling på, men med eindel kunnskap om elektrisk på div. motorer, vil eg våga å sei: Der skal ein tjukk ledning frå 1 eller 2 på ditt bilde, til starteren. Den andre tilkoblingen skal ha ledning til batteriet. For releet sin del er det likegyldig hvilken som er brukt til kva av 1 og 2. Eg vil forventa å finna ein litt tjukkare ledning i kabelstokken til tenningslås, som ska koblast på samme skrue som batteriet. Kanskje 3, men dette veit eg ikkje sikkert. Magne Sitér dette innlegget Link to post
tonyboy Svart 10.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2016 Takk for det. Da fikk jeg mer eller mindre svar på mitt spørsmål . Får prøve imorgen om den fyrer opp som den skal Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.