Jump to content

Edit History

Bay_liner

Bay_liner

ch765 skrev 13 minutes ago:

Takk for tipset, du kan faktisk være inne på noe. Jeg har vært inne på ideen at noe kan være løst inni der. Så du tydelig at hva som hadde sprukket?

Jeg har bestilt ny pickup-coil (som de taggene bruker til å generere en puls, så vidt jeg har skjønt) - da må jeg uansett åpne opp der. Så du det tydelig når du fjernet fordeleren, eller måtte du plukke av flere deler inne i fordeleren?

 

Noe som kan være relatert: Jeg synes å se at når jeg vrei fordeleren frem og tilbake, så var det akkurat som den ytre "akslingen" hang litt igjen..kanskje den har løsnet litt og jeg får litt samme symptomer som deg?

 

 

Det at den ytre ringen virker løs skal være normalt og ikke ha noe å si. Den taggete skiven skal være helt fast. Da jeg fant ut at skiven med taggene var løs hadde jeg hele fordeleren ute. Tok av drevet i nedre del av fordelerakslen slik at jeg kunne dra hele akselen ut av fordelerhuset. Da kunne en lett se at den taggete skiven  var sprukket "nedenfra".

 

Jeg kunne da lett se at den hadde en sprekk inn mot akselen og kunne vri den taggede skiven rundt på akselen. Antagelig var den enda "slakkere" når motoren var varm.

 

 

 

 

Bay_liner

Bay_liner

ch765 skrev 7 minutes ago:

Takk for tipset, du kan faktisk være inne på noe. Jeg har vært inne på ideen at noe kan være løst inni der. Så du tydelig at hva som hadde sprukket?

Jeg har bestilt ny pickup-coil (som de taggene bruker til å generere en puls, så vidt jeg har skjønt) - da må jeg uansett åpne opp der. Så du det tydelig når du fjernet fordeleren, eller måtte du plukke av flere deler inne i fordeleren?

 

Noe som kan være relatert: Jeg synes å se at når jeg vrei fordeleren frem og tilbake, så var det akkurat som den ytre "akslingen" hang litt igjen..kanskje den har løsnet litt og jeg får litt samme symptomer som deg?

 

 

Det at den ytre ringen virker løs skal være normalt og ikke ha noe å si. Den taggete skiven skal være helt fast. Da jeg fant ut at skiven med taggene var løs hadde jeg hele fordeleren ute. Jeg kunne se at den hadde en sprekk inn mot akselen og kunne vri den taggede skiven rundt på akselen. Antagelig var den enda "slakkere" når motoren var varm. Behøvde sånn sett ikke demontere den ytterligere, jeg gjorde det men det var ikke nødvendig mht problemet.

 

 

 

 

 



×
×
  • Create New...