Jump to content

Lofrans ankervinsj fjernkontroll, kontakt/hvordan koble

Bitteliten

Recommended Posts

Jeg har en Lofrans 1000 i baugen. Har en fjernkontroll med kabel som heter Mira. 4 pins kontakt.
Hunnkontakten i båten er irret og må trolig byttes. Importør har ikke. Noen som vet hvor en slik kan skaffes?

Alternativt kjøpe ny fjernkontroll. Men nye har 3 pin, jeg har 4 pin... Hvordan skal jeg da koble dette?

bilde

bilde

bilde

Her er koblingsskjema for 4 pins fjernkontroll

bilde

Her er koblingsskjema for 3 pins

bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hm....

Jeg fant ut hvordan jeg åpner kontakten på fjernkontrollen - og da fant jeg kanskje svaret her?

bilde

Noen som vet om noen kule 3 eller 4 pins vanntette kontakter? Hunnkontakten må være utvendig monterbar 

Denne kanskje om den er 3 polet?

http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Elektrisk-tilbehor/Dekkskontakt-3-A-2000018008/

Prøver en slik jeg :smiley:

http://www.seatronic.no/monteringsutstyr-gjennomforinger-c-253_84/quick-vanntett-kontakt-p-1044

Jeg tenkte ikke tanken på at jeg bare kan bytte kontakten før Bonus tipset meg om det :smiley:

Importøren Progressing hjalp også til - de fikk svar fra Lofrans om at det bare var å bytte kontakten - men ingen tenkte at 4 pins kontakten kun hadde 3 pinner i bruk - før jeg skrudde opp. Blir spennende å se om det er 3 eller 4 ledninger i bruk på hunn kontakteni båten :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...