Bitteliten Startet 11.August.2016 Link til dette innlegget Startet 11.August.2016 (redigert) Jeg har en Lofrans 1000 i baugen. Har en fjernkontroll med kabel som heter Mira. 4 pins kontakt.Hunnkontakten i båten er irret og må trolig byttes. Importør har ikke. Noen som vet hvor en slik kan skaffes?Alternativt kjøpe ny fjernkontroll. Men nye har 3 pin, jeg har 4 pin... Hvordan skal jeg da koble dette? Her er koblingsskjema for 4 pins fjernkontroll Her er koblingsskjema for 3 pins Redigert 11.August.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2016 (redigert) Hm.... Jeg fant ut hvordan jeg åpner kontakten på fjernkontrollen - og da fant jeg kanskje svaret her? Noen som vet om noen kule 3 eller 4 pins vanntette kontakter? Hunnkontakten må være utvendig monterbar Denne kanskje om den er 3 polet? http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Elektrisk-tilbehor/Dekkskontakt-3-A-2000018008/ Redigert 11.August.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.August.2016 Link til dette innlegget Svart 11.August.2016 Hei Bitteliten Sjekk med Italnordic Lysekil.....tror de har kontakter Både mitt Lofrans og fjernkontrollen kommer derfra Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 11.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2016 (redigert) Prøver en slik jeg http://www.seatronic.no/monteringsutstyr-gjennomforinger-c-253_84/quick-vanntett-kontakt-p-1044 Jeg tenkte ikke tanken på at jeg bare kan bytte kontakten før Bonus tipset meg om det Importøren Progressing hjalp også til - de fikk svar fra Lofrans om at det bare var å bytte kontakten - men ingen tenkte at 4 pins kontakten kun hadde 3 pinner i bruk - før jeg skrudde opp. Blir spennende å se om det er 3 eller 4 ledninger i bruk på hunn kontakteni båten Redigert 11.August.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2016 Dekkskontakten på Seatronic må loddes noen som har tips om 3 eller 4 polet dekkskontakt med skru kontakter til ledningene? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.August.2016 Link til dette innlegget Svart 11.August.2016 La-Sa i Son. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2016 Kan noen forklare logikken i 3 ledninger i fjernkontrollens hannkontakt og 4 ledninger i hunnkontakten? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 12.August.2016 Link til dette innlegget Svart 12.August.2016 Jeg ser av koblingsskjemaet at de tre ledningene er + (12V), Up og Down. Den fjerde er - (ground). Den kan være trukket fram til pluggen for å gi mulighet til lys i knappene på en fjernkontroll (da med fire ledninger), eller også som en liten støyskjerming i og med at den ligger sammen med de andre tre ledningene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Monterte ny kobling i dag. Kjøpte en skikkelig forkrommet messing sak fra Holund. Så nå funker fjernkontrollen som den skal. Lagde meg et koblingsskjema for hvilke farger som skal hvor også, så har jeg det til neste gang Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.