Jump to content

Så gikk jeg i baret da

Jon-Kåre

Recommended Posts

Etter å ha kjøpt motor, solgt vhf, solgt oljeovn type dickinson, varmtvannstank, kjøpt bil og ny motor til båten endte det nå med at motoren jeg samtidlig solgte står ubetalt og det på lusne 4000,- kroner etter en omsetning på 130 000,--135 000 men en gang måtte det gå galt. Kjøper skylder på at motoren var tært og i dårlig stand. Jeg har aldri hatt den åpnet så det kunne jeg ikke svare på når jeg solgte den og sendte den 100 mil avgårde, det jeg viste var at forgasserne var usynkronisert noe kjøper ble opplyst omm. Motren har ikke voldt meg noe problemer iløpet av de 2 årene jeg eide den. Samme det en motor fra 72 kan vel helt klart være gåen. Det er dette med loving om at penger kommer når de ikke gjør det som irriterer. Disse lovnadene har nå pågått i 2-3 uker og siste nå idag var at motoren skulle sendes tilbake til meg, tør jeg stole på det :confused::headbang: Nei det tror jeg ikke før jeg får se det og får jeg se det ja da bøyer jeg meg i støvet og odtar alle hans unskyldniknger. Man skulle kanskje hørt mere på de her på forumet som retter en pekefinger mot det å stole for mye på folk. Det værste er at det var her på baatplassen den ble solgt. Det beste at jeg tror ikke det var en medlem :flag: Så er det noen som trenger deler til en aq 170 får de ta kontakt hvis jeg da får den f... motoren tilbake da

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Etter å ha kjøpt motor, solgt vhf, solgt oljeovn type dickinson, varmtvannstank, kjøpt bil og ny motor til båten endte det nå med at motoren jeg samtidlig solgte står ubetalt og det på lusne 4000,- kroner etter en omsetning på 130 000,--135 000 men en gang måtte det gå galt. Kjøper skylder på at motoren var tært og i dårlig stand. Jeg har aldri hatt den åpnet så det kunne jeg ikke svare på når jeg solgte den og sendte den 100 mil avgårde, det jeg viste var at forgasserne var usynkronisert noe kjøper ble opplyst omm. Motren har ikke voldt meg noe problemer iløpet av de 2 årene jeg eide den. Samme det en motor fra 72 kan vel helt klart være gåen. Det er dette med loving om at penger kommer når de ikke gjør det som irriterer. Disse lovnadene har nå pågått i 2-3 uker og siste nå idag var at motoren skulle sendes tilbake til meg, tør jeg stole på det :confused:  :headbang:  Nei det tror jeg ikke før jeg får se det og får jeg se det ja da bøyer jeg meg i støvet og odtar alle hans unskyldniknger. Man skulle kanskje hørt mere på de her på forumet som retter en pekefinger mot det å stole for mye på folk. Det værste er at det var her på baatplassen den ble solgt. Det beste at jeg tror ikke det var en medlem :flag:  Så er det noen som trenger deler til en aq 170 får de ta kontakt hvis jeg da får den f... motoren tilbake da

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo også 2 sider av en sak..

Hvis kjøper har rett i at motoren er i dårlig stand og er tæret, syns du det er så rart at han ikke vil ha den ?

Det er vel helst toppen som er interessant på disse og den er vel ubrukelig da ?

Ikke kjøp eller selg noe uten å ha klare avtaler, det blir bare trøbbel for begge parter. Ellers er jeg enig i at kjøper har trukket ut tiden og oppført seg dårlig, bør forøvrig forventes at han betaler frakt tilbake, selfølgelig..

JOH

Helt enig i det men for meg fremstår ikke kjøper som ærlig, men ære være han hvis motoren dukker opp. En annen sak er jo og det at hvis du kjøper en aq170 fra 72 for 4000,- da må man vel regne med forskjellig. Gratis frakt fikk han og. Skulle tro at bare manifoilen (laget i rustfritt) og forgasser rekka kan være verd 4 lapper, selger du og kåpen så ser det ut til å være mulig med 1,5-2,0 for denne og. Ihvertfall er det prisene jeg er blitt presentert for da jeg er på utkikk etter en. Nå venter jeg heller å ser om min gamle kommer tilbake da denne skal være mulig å tilpasse min nye motor. Ellers så er der vel diverse annen leamikk på disse motorene som kan selges

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Helt enig i det men for meg fremstår ikke kjøper som ærlig, men ære være han hvis motoren dukker opp. En annen sak er jo og det at hvis du kjøper en aq170 fra 72 for 4000,- da må man vel regne med forskjellig. Gratis frakt fikk han og. Skulle tro at bare manifoilen (laget i rustfritt) og forgasser rekka kan være verd 4 lapper, selger du og kåpen så ser det ut til å være mulig med 1,5-2,0 for denne og. Ihvertfall er det prisene jeg er blitt presentert for da jeg er på utkikk etter en. Nå venter jeg heller å ser om min gamle kommer tilbake da denne skal være mulig å tilpasse min nye motor. Ellers så er der vel diverse annen leamikk på disse motorene som kan selges

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, kan være enig at det virker litt tvilsomt siden han ikke lar høre fra seg. Du får sende han noen påminnelser og se hvordan det går..

JOH

.... Disse lovnadene har nå pågått i 2-3 uker og siste nå idag var at motoren skulle sendes tilbake til meg, tør jeg stole på det :confused:  :headbang:  Nei det tror jeg ikke før jeg får se det og får jeg se det ja da bøyer jeg meg i støvet og odtar alle hans unskyldniknger.

Det var jo leit. 100 mil fra Nordland,,, det må vel bli Sørover det? Hvilken by bor kjøper i? Kan jo hende noen her kan være behjelpelig med å shippe motor tilbake el.l.....

Redigert av klikk (see edit history)

Det var jo leit. 100 mil fra Nordland,,, det må vel bli Sørover det? Hvilken by bor kjøper i? Kan jo hende noen her kan være behjelpelig med å shippe motor tilbake el.l.....

<{POST_SNAPBACK}>

Ullefoss het er plassen men vi må velgi han sjangsen til å bevise at han er ærlig

Plassen heter vel Ulefoss, rett utenfor Skien

<{POST_SNAPBACK}>

Det stemmer det

• 3 uker senere...

Trist når slike ting forekommer. Er selv en (u)lykkelig eier av en aq170, og fikk tak i en eksosmanifoil til denne via en anonnse på finn.no. der utfallet ikke ble for bra. Selger lovte at denne skulle være identisk med orginal,men muligens noen tilpassningsproblemer. Tillpasnings problemer var der ja,og kjølekanaler i kjølekappe manglet:( og når jeg prøver å få kontakt med selger for å få avklart dette får jeg ikke kontakt!

Men har nå i ettertid oppdaget et annet problem me motoren. Registeret er feil innstilt å det mangler merking på kamhjulet for å få dette på plass. Vist noen har et bilde der merking viser hadde jeg blitt en glad mann,eller eventuelt et å selge,så er det bare å ta kontakt.

Har fått tak i verksted handbok,men dette kommer ikke fram.

Lykke til videre med tvisten din

• 4 uker senere...

Da har jeg etter et par mnd med e-post og telfoner fått motoren tilbake dog uten svinhjulskåpe og demperplate så der starter en ny runde med masing så får vi se. Nevnte ting var demontert sånn at det kan jo ligge en forglemmelse bak.) Manifoilen som jeg trodde var rustfri var ikke det så der ble jeg lurt når jeg kjøpte den. En ting som forundrer meg er hvordan du kan bedømme at en motor er tært uten at det er løsnet på en eneste skrue.

Det er ikke mulig.

<{POST_SNAPBACK}>

Da er det vel nærliggende å tro at fyren prøvde å bløffe til seg motoren, nå skal jeg skru av toppen for å se da jeg stripper motoren for delesalg. Det kan vel være nærliggende å tro at den er tært pga alder og sjøvannskjøling.

Da har jeg skrudd av toppen og kan ikke se spor av tæring :confused:https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2529/DSCF0075.JPG

Dårlig kvalitet på bildet men både blokka og toppen er slett og fin

Redigert av jonkare (see edit history)

Vel, du er ikke den eneste som har gått i baret. Det finnes medlemmer her på plassen som skylder meg penger for deler også. Ikke nok med at delen ikke er betalt eller returnert, men jeg har jaggu sponset porto med expresspakke også.

Geir

Vel, du er ikke den eneste som har gått i baret. Det finnes medlemmer her på plassen som skylder meg penger for deler også. Ikke nok med at delen ikke er betalt eller returnert, men jeg har jaggu sponset porto med expresspakke også.

Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Nå synes jeg personlig at moralen her på baatplassen blir litt vel høy når slikt kan passere og vi nærmest får vite det sådan "an passant". Kan iallfall bare si at jeg ikke hadde funnet meg i slik behandlig uten å klage høylytt - og vel - om det ikke hjalp - hadde frarådet medlemmene her om å gjøre forretning med vedkommende.

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Nå synes jeg personlig at moralen her på baatplassen blir litt vel høy når slikt kan passere og vi nærmest får vite det sådan "an passant". Kan iallfall bare si at jeg ikke hadde funnet meg i slik behandlig uten å klage høylytt - og vel - om det ikke hjalp - hadde frarådet medlemmene her om å gjøre forretning med vedkommende.

FredT

<{POST_SNAPBACK}>

Kanskje det skulle hvert innført et poengsystem slik at man ga poeng til det medlemet som solgte og det medlemet som kjøpte, ja noe slik som de gjør på QXL. Er rimelig sikker på at "min kunde" ikke var medlem men kun en omstreifer.

Da har jeg solgt manifoilen av motoren og fått betalt som lovet så det finens enda ærlige folk. Dette var en medlem fra båtplassen

• 2 uker senere...

Da kom neste sjokk en regning på 2163,75 fra Cargo Partner. Egentlig utrolig at det går an å sende en gjenstand med frakt på over 2000,- uten at dette er avklart med den som avsender oppgir som betaler.

Dette er heldigvis forbrukerombudet enige i og sier at tvisten vil stå mellom meg og kjøper som har reklamert på motoren. Han skulle da ha tatt regningen på forsendelsen når ikke annet var avtalt for så å kreve meg hvis han mente at han hadde en reel reklamasjonsak.

Jeg hadde faktisk min mor og hennes mann som kom kjørende fra Hyggen med båthenger kort tid etter at han sendte motoren som kunne kjørt innom ullefossog tatt den med hvis jeg overhode hadde fått signaler om at jeg kom til å sitte med regningen.

Nå mener jo jeg at hans reklamasjon er uretmessig og vil derfor bestride etthvert krav som måtte komme fra den kanten.

Jeg har heller ikke fått kåpe og demperplate igjen heller :headbang::headbang::headbang::headbang:

Enig med dospen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja vi får se det an, blir det snart ingen ordning så blir det vel til det. Nå viser det seg imidlertid at på fraktbrevet(jeg tok ikke imot motoren) så står det rigtig nok at kåpe og demperplate er med. Men samttidlig står det kun et kolli slik at han som tok imot motoren er litt fortivlet for som han sier så tar de imot last og sender last hver dag og legger de 2 spikerpakker på en europall så skal det merkes 2 kolli og ikke 1, uansett så kan jeg vel ikke belaste min tidligere "forretningspartner" allikevel da disse delene kunne ha kommet bort underveis, ja hva vet vel jeg. Det jeg allikevel mener er dårlig fra hansside er at samme dag som jeg motok motoren sendete jeg en mail og påpekte at dette manglet uten at jeg har fått noe svar fæør jeg idag ringte han opp angående fakturaen. Vel vel de manglende delene skulle hvert oppdaget ved ankomst slik at det hadde blitt ført på fraktbrevet. :blush::puke:

Så er det noen som har en veldig billig svinghjulskåpe tilsalgs med aksling som passer et 270/280drev er jeg veldig inntressert. PÅ motor siden må jeg uansett tilpasse det med en ovvergangsplate

Med all medfølelse for denne kjedelige sak, så er jeg av samme oppfatning at det er fristende å lage mest mulig trøbbel for denne "kjøperen", men kanskje man skulle la det være å kunngjøre offentlig navn/adresse, da man mest sannsynlig bare vil bli anmeldt pga personvernloven eller hva det nå heter slik at man blir den tapende part okkesom???????

Du har no et godt poeng det er noe som heter folkeskikk, men jeg har hvert inne på tanken mange ganger

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...