Jump to content

Ny Mercury xs 15 hk går ujevnt

Fluehue

Recommended Posts

Har en 2016 Mercury xs 15 hk. Den går ujevnt ved litt belastning, ved typ 12-1500 rpm liksom jager den litt på turtall, nesten så den kveles innimellom.

Ellers er den topp, lettstarta og sprek og bare velstand.

Dette med turtallsjaging er ikke noe stort problem, er dønn trygg på å komme meg i havn hver gang, men liker det alikevel ikke, den er ny og burde gå jevnt...

Satt den til sjekk hos forhandler, han starta den opp og lot den stå på tomgang 2-3 timer, fant ikke noe feil og vil ikke ha den inn igjen. Aldri no feil når den står å tusle på tomgang, trenger belastning på den. Men det vil han liksom ikke. Mente det kunne være fordi eg har satt på uorginal propell at den går ujevnt........

Tips anyone?

Stussa litt (veldig) på det med propell ja, at forhandler sier orginalproppellen er best, uavhengig av båttype,vekt, osv.

Jeg får beskjed om at det ikke er noe feil med motoren iallefall. Så da så....

Lure på å ta den til en som forhandler et annet merke da, få de til å se på den, siden "min" er vrang.

Men ikke lyst å betale for å få den iorden heller....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...