Jump to content

Skibsplast 685/690 eller Askeladden 705

Indre Kai

Recommended Posts

Har brukt de siste ukene på å lese meg opp på båt etter at familien har konkludert med å prøve båtlivet. Er nybegynner, hvis en ser bort fra at pappa hadde seilbåt da jeg var i tenårene. Utifra de ønskene vi har og det jeg selv har funnet ut ligger Skibsplast 685/690 og Askeladden 705 tett opp mot våre behov og ønsker for vår første båt.

Den må ha overnattingsplass til fire stk (to voksne og barn på 13 og 10 år) da vi ønsker å ha muligheten til å dra på weekendtur. Vi ønsker også eget toalettrom for litt privatliv.

Her på forumet må det jo finnes mange som har erfaring med disse to (tre) båttypene. Noen som ønsker å dele fordeler/ulemper? Noe vi bør se opp for i annonser/bilder eller på visning? Hvor stor motor bør de ulike modellene ha? Går det an å drive med vannsport fra disse båtene? Hva med lagringsplass til f.eks ei krabbeteine eller er det for ambisiøst å håpe på? Er det god nok ståplass under kalesjen eller soveplass til meg som er nærmere 190 cm? Alt av erfaringer mottas med stor takk.

Og, har jeg oversett noen modeller i denne størrelsen/prisklassen (max 350 000 kr)?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...