FredT Startet 12.August.2016 Link til dette innlegget Startet 12.August.2016 (redigert) Hei båtvenner, Har nettopp kjøpt en slik båt (ja, jeg ble fornøyd med dokumentasjon av utbedret skade - se evt. annen tråd). Skal ta med meg min elskede Eføy 210 fra gamlebåten, og undrer om noen har erfaring med plassering av en slik. Det er jo plass nok å ta av, men sikkert også både dårlige og bedre plasseringsalternativ. Kanskje best å melde seg in i Bavariaklubben for svar på et slikt spørsmål, men prøver nå først "her hjemme" da ;-)) Tips mottas med takk. FredT Redigert 12.August.2016 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
leopard Svart 12.August.2016 Link til dette innlegget Svart 12.August.2016 Nå vet ikke jeg høyden på Eføy men vil tippe den beste plasseringen er under benkene i aktercabinene eller under sofa benken inntil framre toalett. Ellers er jo rommet under senga i baugen veldig stort men da kreves det litt lengre kabler. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 12.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2016 (redigert) Takk for svar. Tror jeg skal se på alternativet styrborg sofabenk - enten under - eller bak ryggen. Det gir jo meget korte ledninger til forbruksbatteriene som skal ha mat. Men en slik avgir jo litt vann (ca. halvparten av metanolen den forbruker), og det må tas vare på. Jeg vil ikke ha det ned i kjølsvinet, hvor det ikke er en dråpe vann, og ikke ser ut som det noen gang har vært det heller. Den må altså monteres et sted hvor det er mulig med en beholder under til å ta i mot spillvannet. Redigert 12.August.2016 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Hulda Svart 12.August.2016 Link til dette innlegget Svart 12.August.2016 En eføy hadde jeg planta i en potte på salongbordet :-) Ok, jeg er i det humor-sarkastiske hjørnet i dag. Til de grader at dattern tok med seg Admiralen og dro på shopping. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 12.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2016 Skøyer`n - takk for hyggelig prat på Gullholmen tidligere i sommer da jeg hilste på ...... Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Hulda Svart 12.August.2016 Link til dette innlegget Svart 12.August.2016 Kunne ikke dy meg :-) Håper du hadde en fin tur! Vi drar ut igjen siste halvdel neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.