Luco Startet 12.August.2016 Link til dette innlegget Startet 12.August.2016 Det lekker i sleipner rattpumpa ut akslingen. Kjenner litt slark og, mulig det er det som gjør at det lekker, ikke så mye lekasje når jeg ikke rører rattet.. Tips for å stramme slarken ev. hvordan bytte pakning rundt akslingen? Sitér dette innlegget Link to post
pergrip Svart 12.August.2016 Link til dette innlegget Svart 12.August.2016 (redigert) Hei her er svaret jeg fikk Her trenger du bare å ta av rattet og et lokk med tre skruer i fronten, og skifte tetning. Art nr er 75028. Vi selger kun engros så dette må kjøpes gjennom en av våre forhandlere. Med vennlig hilsen Reidar Arntsen Salg Norge Sleipner Motor AS Sentralbord: +4769300060 Direkte no: +4769300081 e-mail:reidar@sleipner.no www.sleipner.no SLEIPNER MOTOR AS P.O.Box 519 - 1612 Fredrikstad - Norway Sendt: 8. juli 2015 13:40 Til: Sleipner Motor Info Emne: Rattpumpe merket sleipner Jeg kjøpt to rattpumper gjennom maritim i 2009 merket sleipner til en lyst båt på 37 fot , no har jeg fått lekasje på den nederst pumpen rundt utgående aksel mot ratt . Er det mulig å få tilsendt dele tegninger av pumpen og hvilke deler som må skiftes for demontering av simmerring. Redigert 12.August.2016 av pergrip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 13.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2016 Det er ikke noe lokk med 3 skruer på min, den er mye eldre en din.. Det var det jeg stusset på at det ikke er tilgang til pakningen.. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 17.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Jeg har ikke plate i front... Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
pergrip Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Spør support på sleipner.no . Send mail til info@sleipner . Du har en 29 ccm pumpe artnr. 72031. Spør det er gratis. Sitér dette innlegget Link to post
Baard Svart 19.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2017 Mulig litt seint å svare på denne tråden, men tettingen her rundt styreakslingen er en o-ring som ligger inni plasthuset. Du skru den opp bak og ta pumpen fra hverandre for å bytte den. Det er litt knot å få den sammen igjen da stemplene må presses på plass og dette må holdes på plass med litt teip mens du setter det i press med skruene bakpå igjen. /Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
kthomash Svart 17.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2018 har akkurat samme problem med samme type pumpe. Men eg klare f.... ikkje å få sammen pumpa igjen. Er det så knotete som det virker eller fins det en «enkel» løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.