enter4u Startet 13.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2005 Nå klør jeg meg i huet . Her er spolen og hjulet på min 1980 Evinrude 9,9hk. Ser greit ut det. https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3291/P1010001.jpg Men se hva som skjer når jeg drar i snora . Hva er det egentlig som skjer??? Eller. Det ser jeg jo, men mangler det noe her? Noen som har en Evinrude som kan se etter om det mangler noe på min? https://baatplassen.no/bildearkiv/3/3291/P1010002.jpg Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 13.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 (redigert) Hva er problemet? Får du ikke dratt motoren rundt? Redigert 13.Juni.2005 av klikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 13.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 Om du ser på bilde 2, så ser du at hjulet hopper av og kiler seg. Det bare ble sånn plutselig. Er det noe som har ramlet av der eller? Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 13.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 Ser ut til at du mangler en stor skive under skruen på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 13.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 Trodde det jeg også. Prøvde å legge inn ei skive, men det var for trangt der. Tror jeg får høre med Jeløy båt om hva som mangler der. Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 13.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 (redigert) Det kan se ut som plast-tannhjulet som slår inn på kransen(er det ikke det det heter) har blitt slitt slik at hullet i midten har blitt for stor og at det derfor ikke stopper i øverste posisjon, men ramler av akselen. Redigert 13.Juni.2005 av klikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 13.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 Det kan se ut som plast-tannhjulet som slår inn på kransen(er det ikke det det heter) har blitt slitt slik at hullet i midten har blitt for stor og at det derfor ikke stopper i øverste posisjon, men ramler av akselen. <{POST_SNAPBACK}> Ja hjulet er litt slakt ja. Hm. Noe å tenke på.Takk skal du ha Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 13.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 Det er vel meningen at plast-tannhjulet skal stoppe på den lille kanten som pilen peker på her? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 13.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 Ja det kan stemme det. Vel. Nytt hjul til helga da. Er sikkert bestillingsvare. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 14.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2005 (redigert) Ser ut til at du mangler en stor skive under skruen på toppen. <{POST_SNAPBACK}> Hadde en slik motor tidligere, og startmekanismen måtte repareres med ujevne mellomrom. Det var en stor skive like under bolten som stoppet det sorte tannhjulet. Redigert 14.Juni.2005 av Cand. noe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.