Christina 3 Startet 13.August.2016 Del på Facebook Startet 13.August.2016 Hei. Har prøvd flere ganger..... Første gang fikk jeg start på denne og den gikk på tomgang. Men med en gang jeg satt den i gir stoppet den. Så slet jeg litt med å få start på den igjen men fikk det til. Men med en gang jeg satt den i gir å ga gass sloknet den bare. Tok den med hjem og koblet vekk gassvaier. Startet opp og den gikk på tomgang. Prøvde å gi gass men hver gang bare bølet det og den stoppet. Så prøvde jeg veldig forsiktig og jobbe opp litt turtall. Når jeg fikk opp turtallet gikk den som bare det. Kunne gasse og alt så greit ut. Men så slapp jeg den ned på tomgang ....når jeg nå ga gass bare stoppet den igjen. Så tok jeg av alle 3 gasserene og renset disse. Kunne ikke se noe spesiellt med rusk . Satte de på og da virket det bra. Kunne gi full gass fra tomgang uten at den døde ut. Tok meg en tur på fjorden og alt virket ok. Men etter en halvtimes kjøring skulle jeg legge til og tok den ned på tomgang. Da var vi der igjen. Bare fusket ved gasspådrag og stoppet. Tok opp båten og satte den i garasjen. Neste gang tok jeg og sjekket bensinen og tanken. ikke noe vann eller rusk. Gikk over det elektriske og fant noen irrede kontakter som jeg byttet. Teipet sammen og tok den med ut. Fyra den opp hjemme og alt virket bra. Ga gass fra tomgang og den responderte med en gang. Tenkte kanskje det var de dårlige kontaktene .... La den ut og tok meg en tur. Tulla litt når jeg startet opp men fikk den igang. Kjørte en liten tur og alt virket ok. Kom tilbake etter 10 min og skulle legge til og da stoppet den når jeg skulle sette den i revers. Så var vi der igjen..... Noen som vet hva dette kan være ? Virker periodisk eller om det har noe med at den blir varm.... Tenkte bytte plugger men hadde det vært det ville den vel fusket på høyere turtall også ....Men skal bytte uansett.... Tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 17.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2016 Her var det ikke mye tips å få..... Men i kveld fant jeg ut av belgen på drivstoffslangen lakk. Kjøpe ny i morra. Vet ikke om det kan være årsaken til en slik feil men må jo skifte den uansett. Blir spennende å se Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 18.August.2016 Del på Facebook Svart 18.August.2016 Jeg tror denne motoren har to-delt tennspole (ligger under svinghjulet). Den ene delen benyttes ved lavt og den andre ved høyere turtall. Hvis det er en temperaturavhengig vakkelkontakt i lavturtallsdelen, kan det være at den oppfører seg slik du skriver. Jeg ville tatt en telefon til Ravns Garage og pratet litt med dem om dette. De er både kompetente og serviceminded:https://www.ravnsgarage.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 18.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2016 Ok takker Arvid_A Da gjør jeg det visst den ikke blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 18.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2016 Nå har jeg skiftet tennplugger, renset gassere og skiftet drivstoffslange med belg. Starter lett og går på tomgang men nå har tomgangen blitt for høy.....1400 Hvordan justerer jeg dette ? Er flere justeringsskruer med hvite hetter på. ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.