Jump to content

Da blei det ny båt, Finnmaster P7...

andhaake

Recommended Posts

Da falt valget på en Finnmaster P7 Weekend og jeg får den om ett par uker :)

Gleder meg som en liten guttunge hehe

Men i den forbindelse, så lurer jeg på om noen har noen tips til hva som er lurt å sjekke når man kjøper helt ny båt?

Greit å vite hva jeg burde sjekke når de leverer den, så jeg slipper ringe etter en dag eller to :)

Prøv alle funksjoner og brytere. Når du har fått den hjem kan det være lurt å spyle med vannslange mot vinduer og luker. Ikke at jeg har hørt noe negativt om Finnmaster, bare tetthet generelt.

Veldig lurt det med spyling. Er jo for øvrig noe fabrikk/forhandler skulle gjøre før båten blir levert ut. Forlangte dette selv på en nylig båt jeg kjøpte ny. Har hatt flere ny-båter hvor lekkasjer/vanninntrenging har vært tilstedeværende fra start. Burde ikke forekomme på en ny båt, så slipper man og tilbake til forhandler igjen for tetting etc. av div. lekkasjer.

Jeg kjøpte en ny Finnmaster T7 i år. Jeg sjekket ganske mye før jeg hentet den.

For skader og mangler. Fant ikke noe galt da.

Men når jeg fikk den på vannet så virket ikke instrumenter

Greit og sjekke det virker før du henter den.

Jeg har ikke hatt noen lekkasjer i min Finnmmaster. Er veldig fornøyd.

Hvor stor Yamaha ble det på P7

Jeg kjøpte en ny Finnmaster T7 i år. Jeg sjekket ganske mye før jeg hentet den.

For skader og mangler. Fant ikke noe galt da.

Men når jeg fikk den på vannet så virket ikke instrumenter

Greit og sjekke det virker før du henter den.

Jeg har ikke hatt noen lekkasjer i min Finnmmaster. Er veldig fornøyd.

Hvor stor Yamaha ble det på P7

Jeg sjekka over ganske mye når jeg var å så på den før jeg kjøpte båten, og skal få den levert på vannet med en gjennomgang så skal passe på detta med instrumenter da.

Takk for tipset, godt du er fornøyd :)

Blei en 150HK, regner med det holder :)

Flott båt - gratulerer så mye!! Kos deg en hel haug :-)

Hadde lite barnesykdommer på min T7, kontakt til bilgepump gikk av, hev/senk bord det samme. Ferskvannspumpe måtte byttes, og noen finjusteringer på viskerne... Men ingen lekkasjer! Veldig fornøyd - det kommer du også til å bli, nydelig og kjekk båt du har fått deg :-)

Takk! :)

Har hørt det kan være litt barnesykdommer på nye, men det er jo det garantien er til for hehe..

Regner med jeg blir veldig fornøyd jeg også :)

Gratulerer med ny båt.Ta ikkje problemer på forskudd,nyt den nye båten

Takk takk, og tar ikke problemer på forskudd hehe..

Tenker bare det er greit å få litt tips på hva som kan være greit å være på utkikk etter ved levering og tiden etter :)

Skal nyte båten for alt den er hvert! Guttedrømmen går i oppfyllelse! :)

Hvordan innkjørte dere motorene deres Kenneth og Ronny?

Får sikkert litt info fra forhandleren på dette, men greit å vite hva dere gjorde :)

Forhandler informerte om det - det var noen maksgrenser på hvor mye turtall du skulle ha de første timene, og maks gange på full gass de første 10 timene eller noe.. Men husker ikke detaljene. Forhandler har nok roen på det  :thumbsup:

Forhandler informerte om det - det var noen maksgrenser på hvor mye turtall du skulle ha de første timene, og maks gange på full gass de første 10 timene eller noe.. Men husker ikke detaljene. Forhandler har nok roen på det  :thumbsup:

Alt i forb. med innkjøring, motorvedlikehold/service-intervaller etc., står jo nøye beskrevet i manualen som følger båten/motoren. :smiley:.

Gratulere! 

Velrenomert både båt og motor, så regner med at du får ingen problemer i det hele tatt.. Pass på at du har en propell som passer, det må være en del av handelen. Den må gi god akselerasjon, uten å gi for høyt turtall når du trimmer ut  på WOT. 

Takk  :smiley:

Skal passe på dette med propellen ja, nevnte det når jeg inngikk avtalen så regner med det ikke er noe problem.

Alt i forb. med innkjøring, motorvedlikehold/service-intervaller etc., står jo nøye beskrevet i manualen som følger båten/motoren. :smiley:.

Regnet med det, bare kjekt å vite hva andre har gjort  :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...