Jump to content

Slepejolle og montering av daviter

PiperBill

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en 2.7 meter gummijolle men trenger tipps og innspill om hvordan jeg kan montere den på daviter. Problemet er at ankervinsjen og selve dreggen stikker litt langt ut fra badeplattformen slik at en enkel løsning med daviter går ikke (som jeg ser det nå i alle fall). Jolla er 2.7 m og baten er 2.75 i bredde.

Kanskje en annen løsning på ankerbeslag kan gir litt bedre plass eller noe form for brakett som davitene kan monteres på?

Hadde egentlig tenkt en veldig lett jolle på ca. 25kg som jeg kunne bare dra opp på dekk men det ble en litt stødige en som veier 43kg og det blir litt tungvint å dra den opp synes jeg.

Legger ved noen bilder

bilde

bilde

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Du får mange forskjellige løsninger.

Vertikal montering, forlengere, avtakbare til å heise opp i etc. Scroll nedover på siden her:

http://www.seatronic.no/daviter-c-66

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det går sikkert an å få et verksted som driver med syrefast til å lage forlengere som passer til langt lavere pris. Disse kan sikkert tilpasses snap-daviter som koster mindre. Det finnes rimeligere varianter i markedet. Google litt så finner du alternativer.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...