Kvalitetstid Svart 16.August.2018 Link til dette innlegget Svart 16.August.2018 Hei Jeg skal muligens hente båt fra Stavanger og kjøre den sørover. jeg har ikke kjørt denne ruta før og ønsker tips fra båtfolk med kunnskap om strekningen. Båten er i tilfelle en Sandvik 945. Bildet viser en rute jeg har plottet, men synes jeg kommer noe nærme land der i perioder med tanke mange grunner og dertil lokale bølgeforhold. Vil det være et bedre alternativ å gå på vestsiden av Faksen og Skotemedgrunnen lenger sør? PFT Sitér dette innlegget Link to post
Kvalitetstid Svart 16.August.2018 Link til dette innlegget Svart 16.August.2018 Kvalitetstid skrev Just now: Hei Jeg skal muligens hente båt fra Stavanger og kjøre den sørover. jeg har ikke kjørt denne ruta før og ønsker tips fra båtfolk med kunnskap om strekningen. Båten er i tilfelle en Sandvik 945. Bildet viser en rute jeg har plottet, men synes jeg kommer noe nærme land der i perioder med tanke mange grunner og dertil lokale bølgeforhold. Vil det være et bedre alternativ å gå på vestsiden av Den Dumme og Faksen og da naturlig Skotemedgrunnen lenger sør? PFT Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.August.2018 Link til dette innlegget Svart 16.August.2018 Du må ta hensyn til vindretningen. Blåser det rett mot land og er en del sjø så ville ikke jeg gått innenfor Jærens rev. . Men du må studere værmeldinger nøye før du legger ut på slik en tur. Du har mange timer i åpen sjø. Lykke til. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kvalitetstid Svart 16.August.2018 Link til dette innlegget Svart 16.August.2018 (redigert) Kvalitetstid skrev 48 minutter siden: Blir nok liggende til været egner seg i tilfelle, i verste fall blir det frakt med båt. Fikk tips om at vind fra nord var å foretrekke om mulig Redigert 16.August.2018 av Kvalitetstid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.