Bitteliten Startet 13.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2005 Er det noen som har erfaring med denne motoren? Motoren er tenkt å sitte i en ganske stor og tung halvplaner som en bekjent vurderer. Interessante punkter er driftssikkerhet drivstofforbruk støy Jeg har lest gjennom teknisk beskrivelse på Yanmar.com Alternativ motor er VP D6 370. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 13.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2005 Jeg har en i min båt, grei motor, vanlig god Yanmar driftssikkerhet. Lite støy, men min sitter montert ute bak under dørk, så støyen blir dermed naturligvis begrenset. Hos meg lever motoren et behagelig liv i en helplaner på min normale marsjfart ved +/- 2700 rpm. Drivstoff økonomisk ligger den sikkert på samme nivå som Volvo'n på gram/hk. Dreiemomentet er formidabelt, tror det ligger på max ca. 1150 Nm v/ 2400 rpm. Det er heller ikke noe nymotens elektronikk ræl på Yanmar motorene. Noe jeg anser som en stor fordel på båtmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.