Svaap Startet 17.August.2016 Link til dette innlegget Startet 17.August.2016 Hei, Jeg opplever at malingen på min Volvo Penta D5A-TA flasser endel. Har hørt at kvaliteten på original maling ikke er noe å skryte av. Noen med tilsvarende erfaringer? Motoren er fra 2010, men har ikke gått mer enn 300 timer. Det er heller ikke sink på denne motoren (har snakket med flere VP-forhandlere), for jeg har vært inne på tanken om tæring... Noen med innspill? Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
bellen Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Hvilken deler er det som flasser? Om det er generelt på heile motoren, så er det nok dårlig kvalitet på malingen. Kansje Vp hadde en dårlig malingskvalitet et tidsrom? Angående zink og tæring, så er det ikkje noe å bekymre seg for. Varmeveksleren er laget i eit materiale som tåler saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 17.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Takk for svar 'bellen' Det er i grunn litt over det hele. Det som bekymrer meg litt, er at det virker som om det oksiderer under der malingen slipper...litt som at malingen 'bobler' litt opp før jeg kan pelle den av (hvis dere skjønner). /Ole. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Lady B Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Malingen på min TAMD40B tåler ikke glykol. Hvis jeg søler litt med kjølevæske, smitter fargen til hender, klær og alt annet som kommer borti motoren... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.