Jump to content

Mercruiser 4.3 mpi sjøvanninnslag i motor

Bømlonytt

Recommended Posts

Har sett noen båter hvor vann har slått inn gjennom drevet, opp mellom manifolder og inn i motorblokken ved sjø inn mot hekken.

Dette er ikke helt unormalt, og fikses gjerne med spacere på riserne og/eller klaffer, enten i riser eller i belgen.

Med så få timer er vel den motoren satt inn av en forhandler kanskje, og jeg har ikke hørt om den varianten før, at verkstedet setter klaffen feil vei, den klaffen må jo også ha sperret for eksosen når motoren går ?

Hva ble skadeomfanget? Dersom det oppdages tidlig burde det jo ha gått bra, på den andre siden kan vann ha kommet i oljen, og det ikke har gått bra ?

Uansett er vel dette garantisak, med mindre man selv har installert klaffen feil vei ?

Eg fikk ikkje motor til å gå etter opplag,feilsøket fant ut at de ikkje var kompresjon.kontaktet verksted,dei kom med ein pc og feilsøkeg,ingen feil.skrudde så opp manifoil og bukkehorn barbord,eksos,vanlig slitasje,skrudde så opp styrbord der stod klaffen feil veg og de var sjøvann under ventildeksel.de merkelige her var at de såg ut som om de var helt nytt,ikkje tegn til urenheter,gummiklaffene sitter i eksoshorna fra fabrikk,og brunswick fraskriver seg ansvar da dei mener eg har snudd gummiklaffen selv da eg opnet ....

Da er vel neste spørsmål man må stille.
Hvem byttet klaffene?
Står klaffene på fakturan du fikk for motorbyttet er det jo grei skuring.
Hvis klaffene var feil montert i fra fabrikk er det jo rart at problemene plutselig oppstår mange år etter båten var ny.
Regner med båten er noen år siden du har byttet motor.

Hvis du selv har demontert klaffene er vel den saken grei.

Redigert av pipe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...