MegaTrondy Startet 19.August.2016 Link til dette innlegget Startet 19.August.2016 Har en kalesje som sårt trenger å renses. Kalesjen er egentlig nesten helt ny, men forrige eier tok seg ikke tid til å impregnere når den var ny, eller ta den av båten når den lå ute sist sesong. Det er derfor både grønske og jordslag på den. Har forsøkt med kalesje rens. Med biotex og grønnsåpe, men får ikke bort så mye. Tror jeg må bite i det og sende den på rens. Hvor godt resultat kan jeg forvente? Hva koster det, og noen tips til hvem som gjør det i eller rundt Bergen? Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Kalesjen Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Først kalesjerens. Så jordslagfjerner. Så impregnering. Blir som ny! Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 19.August.2016 Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 http://symannen.no/rensing/ Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 19.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2016 Takk for tips. Da har jeg kjøpt jordslag fjerner og håper på det beste. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 20.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Da har jeg brukt jordslagfjerner med god suksess. Takk for tips =)Jeg lurer på en siste ting. På den forrige båten min brukte jeg alltid biltema sin impregnering. På denne kalesjen har jeg brukt den samme impregneringen for noen uker siden fordi den lekket et bestemt sted. Når jeg brukte jordslagfjerneren ble i dette området svake rosa flekker som ikke går skikkelig bort. Jeg er redd for at hele kalesjen min blir rosa når jeg impregnerer med biltema sin impregnering. Noen tips til hva slags impregnering som ikke reagerer med jordslagfjerneren? Har skylt kalesjen godt etter vask, men man er aldri 100 prosent gardert mot at det er produkt rester igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Christian V Svart 20.August.2016 Link til dette innlegget Svart 20.August.2016 Jeg brukte Extreme Kalesjeimpregnering i våres. Svindyrt middel, men ser ut til å fungere bra. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 http://www.haugeprodukter.no/ Hauge Produkter i Bergen har utstyr for rensing av kalesje. Har ikke hørt noen erfaringer om dette, men Hauge var veldig serviceminded når de sydde sprayhood for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.August.2016 Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Jeg har ved flere anledninger både kjøpt (tilpasset ny), renset og sydd opp kalesje hos Hauge på Nesttun. Kun positive erfaringer. De kan sitt fag! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.