Jump to content

Edit History

mons

mons

Sola gjemte seg bak ei sky etter å ha skint nydelig på midnattsolnattbadet vårt. Tror aldri jeg har hatt bursdag på et slikt vakkert sted. med solen lavt på siden av Landegode

Jeg hadde sjekket AIS litt før innseilingen og konstantert at to båter litt lenger inn lå stille, og at det ikke var flere båter i bevegelse i nærheten.

Så at den ene av ekspressbåtene skulle ut når vi kom langs kaia. Signaliserte til kapteinen at han kunne gå ut foran oss og slakket av farten.

Den andre ekspresssen lå og gikk ved kai og jeg vurderte som lederbåt å ta en runde mot styrbord for å slippe han fram, men det så ikke ut som han ville. Da gikk jeg videre og midt i rekka på 12 båter med en båtlengde imellom gikk han fra kai. Mange forskjellige sirene og blåselyder, men jeg forsto ikke hva han signaliserte.

Jeg beklager at jeg ikke husket å sjekke avgangene med havnekontoret slik at vi kom i veien. Har lært noe til neste gang.

20170701_002318.jpg

mons

mons

Sola gjemte seg bak ei sky etter å ha skint nydelig på midnattsolnattbadet vårt. Tror aldri jeg har hatt bursdag på et slikt vakkert sted

20170701_002318.jpg

• Create New...