Jump to content

Firma i Bergen som reparerer kalesjer? Fikse selv?

MegaTrondy

Recommended Posts

Har drevet å rense kalesjen min nå i helgen. I dag når jeg tok siste finpussen oppdaget jeg flere små hull i taket. Etter en stund oppdaget jeg synderen. Det var en skrue som hadde blitt med når vi tok av kalesjen. Hullene må repareres ellers blir det veldig vått inne i båten. Spørsmålet er hvem som fikser kalesje i og rundt Bergen for en ok pris? Vet ikke hva som er mest praktisk å gjøre her? Hullene er på størrelse med et knappenål hode, men det er 10-12 stykker av de på et område på ca. 50 x 20 cm. Har merket området med det blå tauet. Finnes det en quickfix som funker og ser bra ut som man kan gjøre selv?

bilde

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Reperasjon av kalesje selv eller hjelp hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Jeg tenkte samme tanken faktisk. Har kjøpt dette på en sportsbutikk. Det kostet ikke mer enn en tube med vanlig kontaktlim, men dette er spesielt lager for å tette revner i telt, soveposer, til kalesje på båter mm. Spent på å se hvor godt det virker. Hvis det ikke virker får jeg prøv noe annet, men satser på at det holder i første omgang. Minuset er at man kan se hullene fra innsiden når man ser opp. limen er gjennomsiktig. 

bilde

Redigert av MegaTrondy (see edit history)

Quic fix : gjør så her

*først sprett en øl ?

*så finn fram passe lengde med skjøteledning 220v

*1 stk hårføner

*så stjel et t lys av kone/mann ?

*rubb t lys over området ikke sånn jålete duft lys TALG av beste kvalitet

*varm så opp talg meget forsiktig

Å vipps har du en quic fix som ikke synes meget ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...