Mizar Startet 21.August.2016 Link til dette innlegget Startet 21.August.2016 Jeg kikker litt på en spesiell båt i Nord-Wales og avveier fraktkostnad eller henting selv, dette er en del av vurderingene, ikke minst med tanke på totalpris. Frister lite å legge opp til Nordsjø-kryssing på egen kjøl med min begrensede seilingserfaring i høst -og har ikke tid heller. Men å starte våren med "ny" båt i hjemmehavn er også fristende. Så - hvis noen har erfaring eller tips om frakt av båt med skip fra England, er jeg interessert i både kostnader og praktiske tips. Det er vel ikke like enkelt å ringe båten direkte da, slik noen gjør (ref. annen tråd om skipsfrakt av båt i Norge). Eller er det norske rederier kanskje, som trafikkerer her, og kan ta en 36 foter på dekk fra Vestkystem av England, tro? Dette gjelder fra Nord-Wales og altså strekningen fra Vest-kysten av England (sør for Isle of Man), til Drammen. Det går vel også an å (få noen til å) seile båten dit frakteskipet evt. ligger, hvis det er en havn ikke alt for langt unna. F.eks. Liverpool og nordover. -Må man momse fraktkostnaden inn i NOrge også, eller gjelder dette bare hvis man selv har seilt den hjem? Jeg kan ikke huske at jeg har betalt mva på frakt ved import i andre sammenhenger. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Mizar Svart 21.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2016 Det ble visst dobbelt opp med tart av denne tråden! Så ikke svar her, velg den andre tråden med samme tittel hvis du poster! Så kan vel evt. moderator slette denne "ekstratråden" etter hvert? Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.