Jump to content

Tofte til eldre zodiac 310. Type?

glalaks

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en eldre zodiac 310 fra ca 1995. Den mangler toften, som er litt kjedelig da jeg tenkte det er greit å kunne ro den.

Noen som vet hvilken type feste dette er, og hva som Evt passer ? Om noen har liggende så send gjerne en pm.

Dørkplatene er også litt "bøyd" og vanskelig å få sammen, men det gikk på et vis.

bilde

bilde

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Ja det er sikkert mulig å lage noe. Får bli siste mulighet om jeg ikke får tak i noe annet. Husker at Toften hadde en tendens til å være litt løs fra da Toften var i bruk(kjøpte båten av en kjenning) men den var altså borte vekk da de ikke brukte den..

Ser jo det selges tofter og toftefeste til å lime fast. Mulig at det funker like bra..

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

vår -muligens et nummer større- Zodiac har ett sylindrisk feste i hver ende av  den fleksible lappen. Toften settes fast ved å trekke ut en liten kort stangbit som går inn i hver ende.

Dørkplatene er ment til å sitte tett sammen, så siste bit i midten presses på plass før aluminumsskinnene på sidene festes. Kontroller at de langsgående støttestykkene av tre er skikkelig skrudd fast. Med årene vil sjøgang og last kanskje kreve at hullene plugges før skruene kan strammes skikkelig.

p.

Ja det er en slags pinne ytterst på den klaffen. Vanskelig å vite hvordan den fungerer uten Toften;)

Bunnen har ingen skruer på min. Det er kunn sånne plastlister mellom platene og de alu-profilene i siden. Den er grei, men den ene platen har blitt litt bøyd, så litt makt måtte til for å få de sammen. Den er jo 21 år gammel, og fin ellers.

Edit. Om du mener de listene som er skrudd i hekkplata så sitter de godt tror jeg..

Redigert av glalaks (see edit history)

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...