Eddiken Startet 22.August.2016 Link til dette innlegget Startet 22.August.2016 Jeg har mistet all lading ombord. Jeg har ikke vært plaget med det før, den har ladet og alt har virket som det skal. Men nå plutselig har jeg mistet all lading, jeg målte batteriet mens jeg hadde full gass og holdte 8 knop. Da viste den 10v og 10.1v Jeg har også målt dynamoen før og den gikk ifra 13v til 15.4v men nå måler jeg den kun til 10v Er det noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 22.August.2016 Link til dette innlegget Svart 22.August.2016 Siden du ser lik spenning på både batteri og dynamo regner jeg med at kablene er på plass.Så, det vanlige.Sjekk at reimen er strammet nok og at ikke bare reimskiven på dynamoen dreier.(Obs: Farlig, ikke ta på deler som beveger seg.) Sjekk så videre om ladelampen virker og er tilkoblet både til tenningslås og D+ på dynamoen.Noen regulatorer trenger sensekabelen tilkoblet, enten B+ (dynamo) eller batteri for å arbeide i det hele tatt.Så kan du ta ut regulatoren og sjekke om det finnes kullbørster igjen. Ser du ikke noe "unormalt" der blir neste steg å sjekke regulator og dynamo.Men siden du spør her peker det på at du mangler kunnskap og øvelse med akkurat det = anbefaling er enten å hente en som kan eller verksted. Jørg NB: Sole = ofte ISKRA = enten regulator eller de billige lederbanene på diodebroen som ha råtnet bort. Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.