Jump to content

Deletilgang Ford 2704 ET

brakar

Recommended Posts

slitedeler til den gamle forden, forslag på forhandlere og personer som kjenner disse motorene?

trøbbel m.å få motoren ned på tomgang etter en tids gange.normal tomgang m.gir innkoblet,

¨straks den tas til nøytral stiger turtallet til 1000 rpm. bruker kraft regulatorhendelen for å få tomgangsturtall ca,600 rpm.

girkabel har litt slakk på regulatoren. så det er ikke denne som drar på turtall.

olje er fylt på dieselpumpen. Hva kan årsaken være? prøves det å koble inn m.tomgangsturtall på 1000 rpm.stopper motoren.

Stemmer det, men det er forskjellige mariniseringer på motorene. Min motor har turbo og mellomkjølerog gir 180 hk maks. Der er en SabbFord. Maritim har overtatt delelageret fra Sabb Motor og der har jeg kjøpt impeller og noen andre deler i det siste. Vær obs på at det og er andre forskjeller på motorene.

Har du mer opplysninger om din motor?

Linker til en som og selger deler

http://www.kdtrading.no/marineutstyr/demperplater

Jeg har også kjøpt deler til gamle Forder fra Lancing Marine i UK. De har veldig peiling. Fikk de også til å overhale en sjelden vannpumpe som ikke fantes ny.

Dersom man kjenner litt til forskjellene på de ulike motorene kan man også finne noen deler hos økonomideler.no . De er gode på traktordeler, men skaffer mye rart.

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...