Jump to content

Forsikre småbåt - hvor?

fredsjo

Recommended Posts

Hei

Har en Øien 16 med en 25 hk Mercury. Verdien er vel rundt 50 000,- Hører fra tid til annen om folk som får frastjålet båtene sine, og da hadde det vært veldig surt med 50 000,- rett ut av vinduet. 

Ser Jernbanepersonalets bank og forsikring (som jeg er så heldig at jeg kan benytte) tilbyr delkasko for denne båten til 370,- Ser Gjensidige skal ha 5-600,- for tilsvarende.

Spørsmålet er om det er verdt det? Har de noe lure begrensninger som gjør at man ikke får pengene hvis noen stjeler båten?

Ganske ny båt da?

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delkasko??? Er det med veihjelp og rute dekning da? Kjør full kasko, eller glem forsikring (ref. Utallige tidligere tråder om forsikring av båt)

Trygve

En delkasko dekker vel i de fleste selskaper ansvar, brann og tyveri så absolutt verdt å ha hvis det først og fremst er tyveri man er bekymret for, men les polisen litt nøye med hensyn til hvilke sikringer du må foreta med hensyn til beliggenhet, tilsyn, låsing osv

Synes Mouche gjør en god jobb i å svare konstruktivt og hyggelig :thumbsup:

https://forsikring.jbf.no/andre-forsikringer/fritidsbatforsikring/

Hva var prisforskjellen opp til kasko fredsjo?

Hei

Det spurte jeg ikke om.

Har lest vilkårene til JBF, og det ser greit ut. Og til 374,- i året syns jeg det er en billig forsikring for å slippe å bekymre seg for om noen skulle stikke av med den. Er en del luringer rundt her, og den er ikke festet med noe annet enn tau.. Men klart, er elektrisk start på den med nøkkel, så er ikke bare bare å frese avgårde med den. Men man vet aldri.

Ang. bare festet med tau.

Ville dobbeltsjekket i vilkårene om det står noe om at båten må være låst fast med wire/kjetting, samme med motor.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Båten til sønnen har hengelås på tvingene. Det var greit i følge Gjensidige. Ny Mercury 10/20 med elstart.  verdi ca 22000 og båten ca 10000. Det ble ikke mere enn 800kr i året med full kasko.  Å begynne med kjetting og styr og stell tror jeg ikke er noe vits i, da de som er proffe har utstyr med seg for slikt. For amatørtyveri holder det å ta med seg tanken og ha hengelås på tvingene..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Bare et spørsmål Ang kjetting til å låse fast båt.

Har kjøpt meg en zodiac som skal være med på ferie med campingvogn, og tenker det er lurt å låse den fast om natta.

Hva med sånn spiral-sykkellås? De koster ingenting og er enkle å låse fast båten med.. Mulig de ikke holde så lenge,men de er jo enkle til formålet?

http://www.jula.no/catalog/fritid/sykkel-og-motor/sykkelsikkerhet/las/vaierlas-620028/

Mulig de er litt for korte..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...