Bigmac Startet 24.August.2016 Del på Facebook Startet 24.August.2016 (redigert) Hei, har lest mange tråder om "shitlukta" i båter, lukter litt hos meg også. Har benyttet mange av kjerringrådene, og felles for de er at de fungerer på kort sikt...deretter kommer godlukta tilbake igjen. Planlegger derfor å bytte sanitærslangene ila vinteren. Jeg har følgende tre valg: 1.Bytte til samme type slange som nå, antar lukta vil komme tilbake om 1-2 år. 2.Kjøpe "MaxFlex" slange, påståes å være "nesten luktfri" på nettbutikk. Noen som har erfaring i bruk av disse? 3.Har sett at noen båter har gjennomsiktig plastikk rundt sanitærslangene. Båter som har dette lukter vesentlig mindre enn min båt som ikke har "plastikkstrømpe". Men er dette en spesiell plastikk? Eller det plastikk som var slangens emballasje? Noen som kan belyse temaet? Redigert 24.August.2016 av Bigmac (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 24.August.2016 Del på Facebook Svart 24.August.2016 Jeg vet iallefall at de slangene jeg kjøpte på Maritim for 3år siden er lukttette. Godt fornøyd med de. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Den plaststrømpa er emballasje, og har ingen misjon utover det. Slik er det i allefall for Hydroscand sin sanitær slange, som forøvrig er 100% luktfri fortsatt etter 3 sesonger Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Mark Knopfler Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Har nettopp byttet til Maxflex slange kjøpt på Topp Fritid, 99 kr pr. meter for Ø38 mm Hadde slange frå Tess tidlegere men pga pris og ikkje så stiv slange som Tess sin så bytta eg til Maxflex. Denne var heilt grei å jobbe med. Spent på om det blir lukt av denne. Byttet var gjort i forbindelse med ny septiktank (Dometic plastank 88 liter og Masterflush 7160 toalett) Sitér dette innlegget Link to post
Skyper Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Har nettopp overtatt båt med 4 år gamle Maxflex-slanger: De måtte skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Men må du skrive det i 3-4 tråder? Med dårlige skyllerutiner og septik stående i slangene, så tipper jeg det blir lukt i de beste slanger Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Mine et år gamle Maflex lukter, så jeg hadde styrt unna. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Har hatt Hydroscand sine slanger fra 2013, ikke noe lukt i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.