Jump to content

Sanitærslange med 100% lukthindring (septik)

Bigmac

Recommended Posts

Hei,

har lest mange tråder om "shitlukta" i båter, lukter litt hos meg også. Har benyttet mange av kjerringrådene, og felles for de er at de fungerer på kort sikt...deretter kommer godlukta tilbake igjen.

Planlegger derfor å bytte sanitærslangene ila vinteren. Jeg har følgende tre valg:

1.Bytte til samme type slange som nå, antar lukta vil komme tilbake om 1-2 år.

2.Kjøpe "MaxFlex" slange, påståes å være "nesten luktfri" på nettbutikk. Noen som har erfaring i bruk av disse?

3.Har sett at noen båter har gjennomsiktig plastikk rundt sanitærslangene. Båter som har dette lukter vesentlig mindre enn min båt som ikke har "plastikkstrømpe". Men er dette en spesiell plastikk? Eller det plastikk som var slangens emballasje?

Noen som kan belyse temaet?

Redigert av Bigmac (see edit history)

Har nettopp byttet til Maxflex slange kjøpt på Topp Fritid, 99 kr pr. meter for Ø38 mm

Hadde slange frå Tess tidlegere men pga pris og ikkje så stiv slange som Tess sin så bytta eg til Maxflex.

Denne var heilt grei å jobbe med.

Spent på om det blir lukt av denne.

Byttet var gjort i forbindelse med ny septiktank (Dometic plastank 88 liter og Masterflush 7160 toalett)

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...