starion74 Startet 24.August.2016 Del på Facebook Startet 24.August.2016 Jeg har en Nidelv 24 som jeg har en vibrasjonslyd når jeg går med båten. Lyden er en sakte pulserende lyd som er ganske framtredende. Mistenker jo at det kommer fra propellakslingen. Propellakslingen er oginal volvo penta. Er det noen som har vært bort i noe lignende og vet hvor lyden kommer fra? Sitér dette innlegget Link to post
Capitan Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Hvis du har mulighet til å skjekke cuttless lageret ville jeg startet der. Er det slark i det må det byttes. Om det ikke er årsaken kan det virke som motoren ikke er helt riktig opprettet i forhold til akselen. Jeg ville løsnet boltene på flensen og følt med bladsøker for å skjekke. Dette er noe man regelmessig bør gjøre. Egentlig hver gang den har vært på land ettersom skroget endrer fasong om den ligger i vann eller på land. Jo lengre akselen er jo mer kritisk er opprettingen. Thomas Sitér dette innlegget Link to post
wiking26 Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 Hadde samme problemet, rettet opp motoren og da var problemet løst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.