ydalir Startet 25.August.2016 Link til dette innlegget Startet 25.August.2016 Jeg er litt misunnelig på den motorbåt regattaen Platsitkk 2016 som går nå til helgen i Kristiansand, og på trebåteieren som har sine festivaler. Hadde vært veldig artig med en uhøytidelig regatta/festival/møte for klassiske (eldre) plast seilbåter. opplegget for motorbåten i Plastikk 2016 er slik: "Båtene vil starte en og en i en publikumsvennlig løype nær land. Hovedmålet for deltakerne vil være å holde båten i plan på en grasiøs måte. Det vil ikke kun være fokus på fart, men på å komme gjennom banen på en elegant måte.Deltakerne oppfordres til å stille i tidsriktig kostyme ta også gjerne med andre gjenstander som passer båtens alder (vannski, campingutstyr osv)." Hadde det ikke vært gøy med noe liknende for seilbåter Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.August.2016 Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 Jeg nevnte noe tilsvarende i denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/129454-hva-med-klubb-og-foreningsuavhengige-turseilaser-i-osloomr%C3%A5det/ Men da åpent for alle som vil, både seil og motorbåter. Stor suksess i Scotland. ---- Gratis medlemskap til evig tid, arrangeres vha sosiale media, ingen forpliktelser, uhøytidelig og gjerne en kveld med sosial samling på en eller annen måte. Med slike "konvoier" utgjør en vel også en god kundemasse som kan gjøre det enkelt å avtale og forhandle litt med gjestehavner osv... Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 25.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2016 Jeg tenkte mer litt i retning av en festival. Er jo mange som bruker mye tid på sine gamle plastbåter. Kan sikkert være for både seil og motor når jeg tenker meg om? Men tenk dere en samling en lørdag på forsommeren, i Son for eksempel, med båter konstruert før for eksempel 1979? Liten regatta, se på andre båter, kåring av fineste båt osv Tipper det kunne blitt morsomt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.