FMO Startet 25.August.2016 Del på Facebook Startet 25.August.2016 Hei! Jeg har et problem som jeg undrer meg litt over. Har en Mercruiser 3.7 170 hk motor. Når jeg slår på motor roms viften kommer også lyset på i tankmåler instrumentet, dog svakt. Jeg måler mellom ledningene på selve tankmåleren, og får ikke noe når viften er slått av. Når viften er på, lyser prøvelampen. Når jeg også vrir tennings nøkkelen om til ON, så går viften fortere!!!!!!! Har jeg + til jord en plass? Og er dette FY Fy, siden det går strøm i tankmåler ledningene? Mvh Michel Sitér dette innlegget Link to post
FMO Svart 25.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2016 Bør jeg koble fra tank ledningene, til jeg finner feilen? Sitér dette innlegget Link to post
Pobeda Svart 25.August.2016 Del på Facebook Svart 25.August.2016 Det høres ut som du har et jord problem, som gjør at motor roms-vifta henter jord(-) via instrumentet. Du bør ordne dette for å unngå skader på ledningsnett eller instrumenter. Utfør en spennings falls måling mellom batterier og berørte komponenter, så vil du se hvor problemet ligger. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.