Ludde Startet 7.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2003 Har akkurat kjøpt en Skagerak 900 fra 1999 med en VP TAMD 31 P, og synes dette er flotte greier. Er det noen andre eiere av samme båten der ute? Har bragt i erfaring at det ikke finnes så mange av disse båtene, men tar i mot alle innspill og erfaringer. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Zakarine Svart 13.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2004 Kjøpte en Skagerrak 900 modell 2001 med en Yanmar 144 hk i fjor høst. Er veldig fornøyd med båten og dens sjøegenskaper. Ser av ditt bilde at du har en targa i syrefast stål. Er dette noe du har laget selv ? Snakket med produsenten av båten, men de hadde ikke noe tilsvarende. Savner dette fordi jeg skal montere noe utstyr som vhf-antenne etc. Er det mulig å få en kopi av tegningen av bøylen eller alternativt en referanse til hvem som har laget den for deg ? På forhånd takk Sitér dette innlegget Zakarine Link to post
Ludde Svart 14.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2004 Hei Zakarine Dette var hyggelig, da jeg følte meg veldig ensom med denne båten. Nå ser det ut til at det vil bli noen flere siden det er Ramin Boats som har overtatt formene fra Furre Båt. De har en forhandler på Sætre som skal selge båtene under navnet Ramin 30 Tourer. Han har hatt annonser på bla. Finn.no og benyttet mine bilder. Håper det blir sving på dette, for båten er glimrende og fortjener flere eiere! Når det gjelder targabøylen, er jeg temmlig sikker på at dette er noe den tidligere eieren har fått laget spesielt. Han hadde gode kontakter innen bransjen og laget også et feste for påhenger for meg i syrefast. Send meg en IM med telefonnummeret ditt, så skal jeg sette dere i kontakt med hverandre. Elleres så bor jeg rett utenfor Oslo, slik at du kan jo ta en tur i løpet av våren, for å se den "live" Min båt har også en del løsninger som standardbåten ikke har, slik at det kanskje kan gi deg noen ideer. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
stinilsen Svart 22.April.2011 Link til dette innlegget Svart 22.April.2011 Får henge meg på. Kjøpte en 2004 Skagerak 900 nå i vinter. Gleder meg masse til å få båten på vannet. For tiden ligger "hun" i Tønsberg, og venter på å bli kjørt hjem til frognerkilen i Oslo. Har brukt masse tid på båten nå i påsken, og gleder meg masse til å få"henne" hjem. Har bestilt utsett 7.mai. Er ikke så lenge igjen nå!! Kanskje vi sees på fjorden i sommer? Sitér dette innlegget ALLTID.UANSETT Link to post
PSV Svart 15.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2021 Hej, Godt at høre der er andre Skagerrak 900 ejere på søen Jeg købte en 1998 model i november 2020. Den har Volvo Penta TAMD 41P maskinen. Jeg har ikke haft den i vandet endnu, så det bliver meget spændende til april. Jeg er meget spændt på hvordan den sejler, og hvor god den bliver som feriebåd. Vi har planer om at sejle rundt om Sjælland, i ca. 14 dage, hvis vejret holder. Ellers bliver det mest ture i Roskildefjorden og Isefjorden. Båden ligger i Kignæs Lystbådehavn, ved Jægerspris. Her i vinter bliver det mest træværket og andet kosmetisk der skal arbejdes med. Jeg sliber og smører teakolie på så snart temperaturen tillader det. Jeg har lidt problemer med at forlugen er utæt, og det ser ud til at det er gummilisten der skal skiftes. Hvis nogen kender et sted man kan få en anden, hører jeg gerne fra dig. Bedste bådhilsner fra Per Svendsen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.