Jump to content

Båter i Sjøen 2016

Frissy

Recommended Posts

Kjørte en tur forbi AB nå i kveld og eieren av Astor stod der han og sparket i grusen på brygga utenfor båten sin. Han så veldig gira ut på besøk i hvert fall  :cheers:  Det blåste jammen hatter og høy i ettermiddag, så den sneaky høst-følelsen var der dessverre helt plutselig. Men, om værmeldingen slår til blir det jo spinnvilt sommervær under messen og det er duket for god stemning. Hadde jo vært trivelig om en sulteforet norsk båtbransje kan få avsluttet det som ser ut til å bli en bedre sesong enn på lenge med et skikkelig smell.....  

Jeg spotta jotto der! (og sa forsåvidt hei)

Jeg var ca dritgira på å kjøpe ny axopar 28 eller 37 i cabin utgave, men litt vinglete nå synes de ble veldig trange å bevege seg rundt i  og i 28'en er det lavt inni, selv med senket gulv, heldigvis er det jo softtop, men ble usikker, så at en annen forhandler hadde de med yamaha i åpen konfigurasjon, må si at den nesten var mer praktisk og sosial, men ser jo at fort mange vil ha "lukket båt" 28'en med 1stk 400R eller 37'en med 2x400R hadde også vært en ganske sexy motorisering. 

Får man solgt en 37 t-top eller softop i norge montro? 28'en har jo en vesentlig bedre både do-løsning, og spise-ute løsning enn 37'en. 

lyst på 28OC eller 37 ST... 

Tittet på nye goldfish 23/28'ene også, selv 23'en får man nå med 400R, og 28'en med 2stk... da begynner vi snakke. Hadde de hatt toalett og muligheten for nødovernatting hadde jeg nok kjøpt en 28 for lengst. Flotte båter, liker at 28'en er bygget så lett at den enkelt er trailbar, og at bredden er innafor. 

Glemte desverre stikke innom Cormate, hadde tenkt se på nye 23'en 

Redigert av andersb (see edit history)

Har lyst til å ta en tur på messa, men så var jeg hos terapeuten min idag.Hun minnet meg om at jeg snart er kurert for selvskadings diagnosen min, og at det var dumt å sprekke nå??

En det er vel messe på lørdag og søndag også, da er det fortsatt håp.

Enten Euro jackpot, eller vanlig lotto ligger an til å få full klaff,kjenner jeg på gikta?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Da har jeg vært innom på messa, og som vanlig er det nok å bruke kr som man ikke har der.... Men moro å kikke da. Fikk prøvd ny plotter og kommer nok til å gå for en Raymarine A95. Virker som om den har det jeg trenger, og ikke minst muligheter om en stund hvis jeg vil bygge ut. Var bortom Astor, men ingen Astor der. Kun en selger for bladet. Forvøring tegnet jeg abb, men jeg ser nå at prisen jeg fikk ikke stemmer overens med det Astor har skrevet litt lenger opp enda jeg ba om baatplassen og Astor pris..... Tror jeg får ta en tlf til selgeren når regninga kommer. 

Men har funnet min neste båt..... fy flate for ei skute..... men her snakket vi joker, jackpot og lotto på en gang.....

http://www.sirius-werft.de/wpsirius/yachten/35ds/

Noen som har sett på den nye Beneteau Antares Serien? Ser det står at Erling Sande skal vise 6.6 og 7.7 som nyhet, og antar vi da snakker om spacedeck skroget som vi har sett på Flyer og Barracuda 8... om noen har bilder så hadde det vært artig å sett!

Skal dit i morgen etter jobb. Hvis ingen andre har postet bilder fram til da så skal jeg knipse noen! :-)

Da har jeg vært innom på messa, og som vanlig er det nok å bruke kr som man ikke har der.... Men moro å kikke da. Fikk prøvd ny plotter og kommer nok til å gå for en Raymarine A95. Virker som om den har det jeg trenger, og ikke minst muligheter om en stund hvis jeg vil bygge ut. Var bortom Astor, men ingen Astor der. Kun en selger for bladet. Forvøring tegnet jeg abb, men jeg ser nå at prisen jeg fikk ikke stemmer overens med det Astor har skrevet litt lenger opp enda jeg ba om baatplassen og Astor pris..... Tror jeg får ta en tlf til selgeren når regninga kommer.

Men har funnet min neste båt..... fy flate for ei skute..... men her snakket vi joker, jackpot og lotto på en gang.....

http://www.sirius-werft.de/wpsirius/yachten/35ds/

Var det 2- eller 3 lugars versjon? Den 3-lugars versjon virker å ha en svært spenstig layout. Fikk du "romfølelsen" i den? Vet du noe om pris?

Var det 2- eller 3 lugars versjon? Den 3-lugars versjon virker å ha en svært spenstig layout. Fikk du "romfølelsen" i den? Vet du noe om pris?

Det var 2 lugar utgaven som var der, og den er forsåvidt ikke aktuell for oss. Sikkert ikke tre lugars utgaven heller. Men jeg må si at 2 lugars utgaven var helt fantastisk. Kjempefin spiseplass, muligheter for å styre innenifra, God uteplass og 2 store lugarer. Fine vinduer spesielt i midtlugaren. I dele tatt utrolig fint. Når de legger på en lugar til stjeles noe av spiseplassen oppe, men vanskelig å si hva det gjør med sofa mm. Det kan virke noe trangt rundt byssa, men jeg synes at det var greit når du fikk så mye plass der man spiser. Ingen kjeller følelse i den. Når det gjelder prisen så fikk jeg med den.

fra 3,1...... så det blir nok fort 3,4/3,5 tenker jeg...... Men da får du den akkurat slik du vil ha den.... Flott båt, verdt et besøk kun for å kikke og drømme. 

Tok en tur innom messen. Og det som imponerte mest for meg unntatt Windy 31 Zonda (som vanlig) var Cormate 23 og som bobåt faktisk Marex 350 Cabriolet cruiser svært imponerende for vårt bruk (selv om den er noe høyere og tregere enn ideelt).

Lå en dyr og flott stor Riva der også, men de er for andre enn meg :-)

Jeg liker også godt Chris Craft båtene, men usikker på om det er noe for meg i vær og vind i Norge.

Kunne godt kjøpt en Cormate 23 med 225 sekser outboard (verado) eller en super racing utgave som kommer av den med 350-400 verado. Ideell hyttebåt.

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...