sap_2000 Svart 4.September.2016 Link til dette innlegget Svart 4.September.2016 (redigert) Var en tur innom messa i dag rett før stengetid. Virket som utstillere jeg pratet med var fornøyde med årets båter i sjøen. Knallværet disse dagene bidro nok positivt på besøkstallene vil jeg tro. Synes den nye Bavaria R40 Fly var fin. Utrolig lys, luftig og voluminøs. Likte spes godt skyvedøra ved førerplass nede. E40 var litt for spesiell for min smak, men har tro på konseptet. Kikket bortom Kjeros sin flotte Jeanneau NC11 før det på tide å dra. Rundt klokken 18 var det mange båter som dro på kort tid. Kjørte i kø det første stykket ut forbi Tjuvholmen. Noen bilder Redigert 4.September.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
jotto Svart 4.September.2016 Link til dette innlegget Svart 4.September.2016 Er det noen som slo til og kjøpte ny båt på messa da? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Var jo ikke så lett det.. ikke alle var like keen på å selge gitt, og kunne få båten til typ 2019 sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Var jo ikke så lett det.. ikke alle var like keen på å selge gitt, og kunne få båten til typ 2019 sesongen. ...ikke så rart kanskje, hvis du har samme krav til båt som til helikopter. Det tar vel tid å spesialbygge en båt... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 (redigert) Noen bilder fra messa (fant ingen Beneteau Antares-båter, kanskje jeg ikke kikket nøye nok?) Riva: Synes ikke denne modellen var like fin som de to litt mindre som Riva hadde der i 2014 (var ikke her i fjor). Astor var på plass. Fikk ta en tur om bord og må innrømme at jeg nok ville ha trivdes om bord i en slik en ja... Jeg må jo ha med et bilde av en Nidelv -men daycruisere er ikke noe for meg. Nidelv eller ei. Husbåten var snerten, men her har man lagt vekt på første stavelse, ikke siste. Jeg vil gjerne bo i båt, men da skal det nettopp være det, en båt, ikke et flytende hus med 15 HK motor... Chris Craft lager jo lekre båter, men jeg ville heller hatt en klassisk Commander eller noe slikt enn akkurat denne. Men ville sagt ja til en tur! Denne derimot, må vel være drømmebåten min...Hvis Norsk Tipping ringer... Fleming er berre lækkert! Skulle jeg noen gang (Gud forby!) konvertere til seilbåt, må det bli en Colin Archer. Ferdig snakka. Må vel innrømme at det ikke ville gjort vondt i båthjertet å ha en slik en... Saga og Marex er vel de norske båtprodusentene som har modeller som ligger nærmest det jeg eventuelt kunne tenkt meg hvis jeg skulle bevege meg ut på nybåtmarkedet... Sagas 370 var pen! Og meget enkelt for meg å komme inn og ut av. Siste båt ut er Windy 31 Zonda -et friskt pust! De oransje putene skjærer meg i øynene dog...men jeg likte bredden og at den lå såpass lavt i vannet. Må da være en morsom båt å kjøre? Redigert 5.September.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Framtia Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Pequod: hadde med meg en motorbåtkar ut på lørdag, smilet hans gikk omtrent rundt hodet når vi seilte i 9 knop... Og han syntes det var så deilig å farte rundt uten motordur, det gjentok han minst 5 ganger. Men nå skal ikke jeg bidra til å spore av tråden :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
jotto Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Noen bilder fra messa (fant ingen Beneteau Antares-båter, kanskje jeg ikke kikket nøye nok?) De stod på den første brygga rett fram fra brua, rett ved Båtmagasinet sin stand. Fine bilder forresten! Skulle ønske jeg hadde mere tid til å gå rundt og titte, men vi var midt oppe i konfirmasjonsforberedelser. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 De stod på den første brygga rett fram fra brua, rett ved Båtmagasinet sin stand. Fine bilder forresten! Skulle ønske jeg hadde mere tid til å gå rundt og titte, men vi var midt oppe i konfirmasjonsforberedelser. Hmm, da må jeg ha oversett dem totalt! Kanskje ikke noe bra tegn... Et eller annet sted på dette bildet da, kanskje? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Andboats Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Flemingen var en magisk båt. ! Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 (redigert) Flemingen var en magisk båt. ! Istemmer for fult, og den utstilte båten er vel tilogmed noen år gammel,,, Syntes den nye Skilsø 34 panorama også var en utrolig kjekk båt! Redigert 5.September.2016 av Magne A. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Interessant reportasje med Øyvind Loven sin vinkling. https://youtu.be/xVNMb3FPMAw Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
jotto Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Hmm, da må jeg ha oversett dem totalt! Kanskje ikke noe bra tegn... Et eller annet sted på dette bildet da, kanskje? Omtrent ved de hvite teltene ja, men ikke synlig på bildet. Det var 2-3 i forskjellige størrelser. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 (redigert) 2 x Westline 360 på vei hjem fra messa. Bildene er tatt i Haugesund i kveld. :-) Snakket med en av gutta, de hadde reist kl. 06:00 i dag tidlig. De har ligget i 29-30 knop. Redigert 5.September.2016 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Pequod Svart 7.September.2016 Link til dette innlegget Svart 7.September.2016 Pequod: hadde med meg en motorbåtkar ut på lørdag, smilet hans gikk omtrent rundt hodet når vi seilte i 9 knop... Og han syntes det var så deilig å farte rundt uten motordur, det gjentok han minst 5 ganger. Men nå skal ikke jeg bidra til å spore av tråden :-) Jeg ser den. Noe av det mest avslappende jeg gjør om bord er når jeg bare er utpå for å "sose rundt", da stopper jeg gjerne båten og slår av motoren og bare ligger der og koser meg og hører på lyder. Men jeg har null erfaring med seilbåter og koser meg i en båt hvor jeg har full oversikt og klarer meg fint alene. Det er vel større sjanser for at jeg putter en elektrisk motor i Nidelven enn at jeg kjøper seilbåt... Men jeg har absolutt ikke noe imot seilbåter, har bare ingen erfaring med dem. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.