WithVital Startet 29.August.2016 Link til dette innlegget Startet 29.August.2016 (redigert) Tror dette "drømmehuset" i kveld handler om husbåt? Kan bli gøy å se på :) Redigert 29.August.2016 av WithVital (see edit history) Sitér dette innlegget NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det. Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd... Link to post
Steini Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 artig :) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Eureka Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Artig sak, men personlig hadde jeg nok gått for en Fountaine Pajot... :) Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Enig med deg Eureka. Såg da der flytehuset i sommar i Bergen. Var eit rart syn når da kom sigande inn i vågen..... Men kjekkt at nokon prøver seg på slik her "heima" også. Tøft gjort av hu. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Ser at de flytehuset ligger til salgs på finn, ikke billig akkurat... Ingenting vondt om slike løsninger og husbåter men det flytehuset kunne vel ikke passet dårligere enn i vågen i Bergen rent sånn utrykksmessig. Prøvde å forestille meg resten av brygga bortover med slike "hus" liggende. Det ville ikke sett bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Hun ligger i Damsgårdsundet, innfor Puddefjorden. Nei, det må være tungvinte greier å bo slik tenker jeg. Septikktank hadde hun..., det burde vel være mulig å få koblet seg på offentlig kloakk.. Regner med de er koblet inn på offentlig vann.. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Artig prosjekt og sprek dame, men den så litt baktung ut der den ligger. Så ikke godt balansert ut, men det kan hende jeg tar feil. Så det først og fremst når den lå til kai ferdigutrustet. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Eureka Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 (redigert) Septiktanken ligger vel helt fremme i skroget, så når båten endelig ligger i vater, er det bare å gå fra kai å tømme... Så er det tilbake på skråplanet :) Stilig prosjekt. Hva ihverfall ikke noe å si på dimensjonen på distansematerialet i vegger og tak ihverfall. Redigert 29.August.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Sliter litt med utseendet på husbåter generelt merker jeg. Syns den på TV så litt kjedelig ut, likte kanskje det første utkastet bedre. Og det flytende huset syns jeg bare ser fælt ut sånn generelt.. Men har da sett eksempler som har sett bra ut, mon tro om det var noe danske greier? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Artig sak, men personlig hadde jeg nok gått for en Fountaine Pajot... :) Hei Det har eg òg gjort Då blir rekkevidda litt større... Husbåten er nok betre isolert. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Ser at de flytehuset ligger til salgs på finn, ikke billig akkurat... Ingenting vondt om slike løsninger og husbåter men det flytehuset kunne vel ikke passet dårligere enn i vågen i Bergen rent sånn utrykksmessig. Prøvde å forestille meg resten av brygga bortover med slike "hus" liggende. Det ville ikke sett bra ut. Finn kode? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 (redigert) Jeg ville nok ha forsøkt å "designe" inn en liten gang, hvor man kunne sette skoene og henge fra seg det våte tøyet, contra å matte gå rett inn i stua . Tror heller jeg ville valgt en P50 (der kan man ta vekk panoramavinduene også) Redigert 30.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Blir litt underlige disse husbåtene - kan vel neppe sies å være pene (annet enn innvendig, kanskje) og de kan heller ikke være lettsolgte, vil jeg tro. 2,7 mill? Og ikke mulighet for vanlig boliglån. Ville mye heller valgt en større motorbåt, trawler ala denne: http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=81018866 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.