Lars H. Startet 30.August.2016 Link til dette innlegget Startet 30.August.2016 (redigert) Etter mange års fravær av mulighet for dieselfylling i Son, er det nå blitt mulig (ikke bensin). Firmaet BLM Transport AS og facebook side her, har satt opp ubetjent automatpumpe (Visa, Mastercard) vest av det gamle garntørket på den ytterste flytebryggen der. Det de selger, er det de kaller 'Farget diesel' med både sommer og vinterkvalitet, se her. Ut fra nettsidene deres, får de dieselen fra Uno-X. Pr. nå er prisen kr.9,49. Til dere som har litt greie på diesel, høres dette ut som et greit produkt for moderne dieselmotorer, altså uten noe bio-tilsetning? Dette er diesel som de også leverer til landbruk og industri i Akershus og Østfold. For litt ekstra info om lokasjonen, så er det 50m gangavstand til LaSa verksted og butikk. Redigert 30.August.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lassepelle Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 (redigert) Gode nyheter :-). Jeg har akkurat kjøpt båt med dieselmotor så det passer perfekt. Redigert 30.August.2016 av lassepelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Strålende med flere påfyllingsmuligheter. Får se om litt konkurranse kan presse prisene litt. Synes det var noe stiv pris. Det kan umulig være store administrasjonskostnader av en ubetjent pumpe i en havn som Son. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Særlig administrasjonkostnader er det heller ikke i Gribbestad, literpris SEK 17.40. På Herføl NOK 11.20. Så helt gal er nok ikke prisen i Son. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Neida, ikke hakkandes gal, og særlig ikke sammenlignet med andre bunkringssteder i Oslofjorden. Men Oppegård lå på lave 8-tall tidlig i sesongen og rett rundt 9 gjennom sommeren. Skjønner at vi ikke får vestlandspriser her, men noe forbrukermakt har jo fritidsflåten oppi fjorden her også. Jeg kommer nok fort til å fylle noen 100-talls liter her hver sesong, så håper på "tidlig i sesong-tilbud" på våren :-) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Når dem skriver farget diesel og ikke EN590 blir jeg skeptisk. Hadde ikke fylt dette på en moderne dieselmotor uten å vite at det oppfyller EN590 "kravene" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 (redigert) viktig å vite spekk ja Redigert 30.August.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Og jeg har for 2 minutter siden sendt dem en mail om det samme. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 svar fra dem: Alle farget diesel leveres iht. EN590. Dette er et rent lavsvovel produkt uten biotilsetting. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Har betalt rundt 10:50 på Kambo i år, så det er jo litt billigere Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Glimrende, nå kan man toppe tanken før vinterlagring i hjemmehavna. Har savnet dieselfylling i Son lenge. Kambo har alltid vært dyr. Antar Son havner på samme niva som Fuglevik. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Lars H. Svart 31.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Prisen i Son er omtrent det jeg betalte i Fuglevik for 4 uker siden. Her er forresten mailen jeg sendte til BLM Transport med svar. Hei.Jeg har en fritidsbåt liggende på fast plass i Sonskilen, og ble meget glad da jeg idag fikk vite at det etter mange år etter at Johannesen ga seg endelig blir mulighet til dieselfylling i havnen.Men jeg har to spørsmål. Det første er vel lett å svare på: Kan jeg bruke et rent kredittkort for å betale, eller må jeg bruke et debetkort der beløpet trekkes rett fra min konto?Og så spørsmål nummer to: Hva slags diesel er det egentlig dere leverer? Er dieselen fri for biotilsetning? Hvilke krav oppfyller dieselen, feks. EN 590?Mange nyere dieselmotorer er svært kresne på kvaliteten, så en grundig spesifikasjon på dieseltypen tror jeg mange hadde ønsket seg før de våger å fylle på et nytt sted. Selv har jeg en Yanmar 4JHE rekkemotor fra 1986 som vel "svelger unna" det meste.Svaret kommer jeg til å legge ut på baatplassen.no der jeg allerede har fortalt at dere nå har fått stasjon i Son. Og så langt ser svarene ut til at mange er glad for dette.Hilsen Lars H. God morgenTakk for henvendelsen. Vi har hatt utallige forespørsler de senere årene om muligheten for å få et dieselanlegg i Son. Etter en lang prosess er dette nå endelig i havn, takket være velvillighet fra Vestby kommune og Sonskilen Båthavn as.Så til spørsmålene dine. Automaten aksepterer Visa og Mastercard. Mastercard er som kjent et kredittkort og kan brukes på automaten. Når det er sagt så har Mastercard en beløpsgrense pr transaksjon på kr 1500. Dette gjelder ved bruk på ubetjente stasjoner. Dette er som sagt en beløpsgrense som Mastercard har satt og vi ingen mulighet til å kunne påvirke dette. Som sagt gjelder denne beløpsgrensen pr transaksjon. Antall transaksjoner setter ikke Mastercard noen begrensninger på. Beløpsgrensen på Visa debetkort er kr 9990 pr transaksjon.Dieselkvalitet. VI leverer kun farget diesel med spesifikasjonen EN 590. Denne er ikke tilsatt biodiesel. Dette er samme dieselkvalitet som vi leverer til våre landbruks, entreprenør og Marinakunder i Akershus og Østfold. BLM transport as er en samarbeidspartner med YX Norge as, og kjøper alle våre bulkprodukter fra YX Norge as.Det vil ikke bli levert det som heter Marine gassolje fra vårt anlegg i Sonskilen BåthavnMed vennlig hilsenBLM Transport ASØyvind LarsenTlf: 480 10 480 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Camarque44 Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Dette lover jo bra. Fint at du delte info med oss Lars . Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Veldig bra med dieselfylling i Son. Da har vi flere alternativer. Og, bra at du ba dem oppgi spesifikasjoner Lars. Vi som har litt mer "kresne" motorer er nøye på det Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 (redigert) nå trenger vi bare å åpne Kanalbroa så blir det helt perfekt ;-) Fulgevik er litt for trang havn for meg å fylle i nå - så Son blir topp - selvom det er langt rundt Jeløya Redigert 31.August.2016 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 (redigert) Det samme problemet for meg med snekke uten baugpropell i Fuglevik når det er trafikk med andre båter der. Det er greit å komme seg til kai, men mer kronglet å komme seg ut igjen. Redigert 31.August.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Pleide å fylle snekka i Fuglevik, uten baugpropp. Brukte spring aktenfra og frem og bakka for å svinge ut baugen når jeg skulle gå derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 9,49 er da ikke så ille? Jeg er i utgangspunktet positiv til alle som holder seg under 10 kr! Men fyller omtrent hele tiden på Oksenøya hvis jeg kan.Har vel vært 8,77 der i hele sommer? Når vinteren kommer og det fryser til i Bærumsskjærgården blir det litt verre, men så lenge Bunnefjorden holder seg åpen kan det jo hende at jeg kan bruke Oppegård hvis jeg klarer å krype opp på brygga. Den er nemlig så høy at jeg må prøve å time ankomsten med tidevannet. Ikke alltid like lett for meg med protesebein å komme meg opp på brygga og ned igjen... Men absolutt postiv til Son, helt greit at ikke alt er dyrt der... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Camarque44 Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Da har jeg fylt i son. Kjørt 10 timer, alt fungerer fortsatt? Nesten 1 krone billigere enn på sætre. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Det er EN 590 (uten bio) til kr. 9,24 pr liter. Det skulle vel være bra. Den eneste ulempen jeg kan tenke meg er at plassen ligger noe utsatt for sydlige vinder. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Enig, med det er greit å legge til og komme ut igjen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Jeg kan ikke bare være positiv heller, kan jeg vel? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 (redigert) Nei, du har rett i det. Det blir kke det samme som da det var fylling inne i havnen hos Johannesen(?) der du samtidig kunne kjøpe levende fisk fra fiskekum! Redigert 11.September.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Billa Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 9.24 kr/ l for en time siden. Savner fiskeren med levende torsk i tank. Pekte ut middagen selv. Ungene syntes det var stas. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Hulda Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Nei, og det var vann i dieselen, det var tider det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.