Lars H. Svart 11.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 Hva som dieselen inneholdt, vet jeg ikke (dieselen på Kambo innehold gjørme!), men jeg husker godt en 3. juledag vi var nedom båten en tur og så at Johannesen hadde åpent for fiskesalg. Å kjøpe levende torsk til en 3. juledags middag var helt herlig! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bay_liner Svart 11.September.2016 Link til dette innlegget Svart 11.September.2016 AhA..krmt.... en liten avsporing kanskje men Bayliner 2556n har egen fiskebrønn på akterdekket slik at en kan bringe med levende fisk hjem.... ... og selvsagt ingen problemer mes skit i drivstoffet... dere skulle kjent den nydelige lukten av en ORDENTELIG bensinmotor...... Fiskebrønnen er foran motorluken... og så de 4 standard stangholderene da.... Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Pequod Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Når jeg kommer nordfra, hvor finner jeg pumpa da? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 På venstre side (vest) for garntørka (gælja). Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Takk! Fant den! 9,29 er absolutt akseptabelt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Akkurat fylt 585 liter diesel i Son. Fungerte helt perfekt, raskt og renslig. 9,29 pr. liter. EN590, sto også markert på pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Siden mange leser dette og skal inn til pumpa. Mellom garntørka og Goldfish brygga er det plutselig veldig grunt. Det er ikke merket på kartet, men det burde det ha vært. Hold godt utenfor. I tillegg til grunt så ligger det tau eller vaier som kan hekte seg til propell og drev. Det gjorde det for meg, men drevet stod i fri og jeg fikk løsnet det. Jeg drev litt mot vest fra Goldfish brygga. Plutselig så stod båten bom stille. Kan det ha vært en kai der en gang? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Knappern Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Se der ja. Navionics viser 5m men på flyfoto på finn ser det grunt ut. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Billa Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 GoogleEarth viser grunna. Klarer ikke laste opp skjermbilde til Båtplassen. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Knappern Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 (redigert) Ikke jeg heller.. Redigert 20.Oktober.2016 av knappen (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Roger jo Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 (redigert) Synd dere ikke fikk http://energi1olje.no/batdiesel/stathelle/ kr. 8,77 Redigert 20.Oktober.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 GoogleEarth viser grunna. Klarer ikke laste opp skjermbilde til Båtplassen. Gulesider, kart, flyfoto, printscreen, åpne i paint, lagre, laste opp til BP. Sånn ca :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Her er bilder fra Google Earth og Gulesider som viser det grunne partiet. (får å få bildet på plass, tok jeg en skjermdump, beskarbildet litt, la på teksten og lagret det som jpeg. Så lastet jeg det opp til BP på vanlig måte) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 20.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 (redigert) Synd dere ikke fikk http://energi1olje.n...esel/stathelle/ kr. 8,77 Jeg foretrekker "god gammel type" EN 590 diesel. Redigert 20.Oktober.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Knappern Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Bra du fikser Lars H? Må innom og toppe tankene selv. Tenker å helle på alron dieseltilsetning også, siden båten er ny og jeg ikke kjenner tidligere bruk. Har dere noen formening om alron forresten? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Billa Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Gulesider, kart, flyfoto, printscreen, åpne i paint, lagre, laste opp til BP. Sånn ca :-) Bruker iPad. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2016 Bruker iPad. Da er det lettere for da går printscreen rett i fotostrømmen som du kan laste direkte fra når du bruker BP sitt mobilskinn i nettleseren. Biledhåndteringen for BP på PC er tungvindt, faktisk mye enklere/bedre på nettbrett/ipad/mobil. ----- Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Ja jeg kan printscreen med iPad, men Båtplassen.no aksepterer ikke printscreen fra min iPad. Båtplassen hevder at "fila inneholder ikke bilde". Noen som får til dette med iPad? Til saken: Det er riktig som det hevdes lengre opp at Navionics og dermed antagelig andre kart ikke beskriver området som veldig grunt. På Navionics burde området vært farget grønt samt at jeg kan bekrefte at det er en stein eller rygg ca 10 m sydvest for enden av Goldfish brygga. Etter at jeg var nedi med propellen så sjekket jeg grunna med kajakk. Det blir plutselig veldig grunt og steinen ligger på ca 0,7 m dybde. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Bonus Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Ja jeg kan printscreen med iPad, men Båtplassen.no aksepterer ikke printscreen fra min iPad. Båtplassen hevder at "fila inneholder ikke bilde". Noen som får til dette med iPad? ... Det blir plutselig veldig grunt og steinen ligger på ca 0,7 m dybde. Jeg får det til med iPad. Men, jeg mener at jeg måtte gå inn og modifisere det screenshottede bildet før jeg lastet det opp til BP. Skal prøve igjen.Veldig bra ar du sier fra om denne grunnen. Jeg visste ikke om den. Men, jeg gikk inn til dieselbrygga i en SB sving fra vest, så jeg var jo et stykke unna. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Tok et screenshot av en Navionics visning. Prøvde å laste opp. Gikk ikke, fikk denne feilmeldingen: Gikk inn og editerte bildet litt (på vanlig iPad måte). Gjorde det en smule lysere og trykket "ferdig". Da gikk det å laste opp. Så, editering av screenshots gjør tydeligvis noe med bildeformatet. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Tror problemet er at print screen bilder fra iOS blir en filtype (PNG?) som ikke støttes av BP. Redigerer man bildene tror jeg de blir JPG. Synes også dette er tungvint noen ganger når man gjerne skulle ha postet en screenshot. Kanskje det er mulig for admin å gjøre PNG til godkjent filtype? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Da har jeg feilinformert, beklager. Fungerer strøkent under android, og uten behov for noe triksing. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Til tross for mange bilder osv så skjønner jeg fortsatt ikke hvor denne grunna ligger. Har ligget noen ganger i Son men er overhodet ikke kjent lokalt. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 21.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 Der sånn ca, kanskje litt lenger ut. Det var i fjor april jeg var borte på den. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2016 (redigert) Ser du på flyfotoene, er det ikke rart at du gikk på der, langt inne i blått merket område på alle kart. Det får vel være måte på hvor detaljert kartene kan være inne i en bukt. Det var vel ikke naturlig å gå inn der når dieselfyllingen var vest for garntørket? Redigert 21.Oktober.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.