Jump to content

Nå kan en fylle diesel i Son.

Lars H.

Recommended Posts

Hva som dieselen inneholdt, vet jeg ikke (dieselen på Kambo innehold gjørme!), men jeg husker godt en 3. juledag vi var nedom båten en tur og så at Johannesen hadde åpent for fiskesalg. Å kjøpe levende torsk til en 3. juledags middag var helt herlig!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

AhA..krmt.... en liten avsporing kanskje men Bayliner 2556n har egen fiskebrønn på akterdekket slik at en kan bringe med levende fisk hjem....

... og selvsagt ingen problemer mes skit i drivstoffet... dere skulle kjent den nydelige lukten av en ORDENTELIG bensinmotor......

Fiskebrønnen er foran motorluken... og så de 4 standard stangholderene da....

bilde

bilde

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Siden mange leser dette og skal inn til pumpa.

Mellom garntørka og Goldfish brygga er det plutselig veldig grunt. Det er ikke merket på kartet, men det burde det ha vært. Hold godt utenfor.

I tillegg til grunt så ligger det tau eller vaier som kan hekte seg til propell og drev. Det gjorde det for meg, men drevet stod i fri og jeg fikk løsnet det. Jeg drev litt mot vest fra Goldfish brygga. Plutselig så stod båten bom stille.

Kan det ha vært en kai der en gang?

Sushi

Her er bilder fra Google Earth og Gulesider som viser det grunne partiet.

(får å få bildet på plass, tok jeg en skjermdump, beskarbildet litt, la på teksten og lagret det som jpeg.

Så lastet jeg det opp til BP på vanlig måte)

bilde

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Synd dere ikke fikk http://energi1olje.n...esel/stathelle/  kr. 8,77

Jeg foretrekker "god gammel type" EN 590 diesel.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Ja jeg kan printscreen med iPad, men Båtplassen.no aksepterer ikke printscreen fra min iPad. Båtplassen hevder at "fila inneholder ikke bilde".

Noen som får til dette med iPad?

Til saken: Det er riktig som det hevdes lengre opp at Navionics og dermed antagelig andre kart ikke beskriver området som veldig grunt. På Navionics burde området vært farget grønt samt at jeg kan bekrefte at det er en stein eller rygg ca 10 m sydvest for enden av Goldfish brygga. Etter at jeg var nedi med propellen så sjekket jeg grunna med kajakk. Det blir plutselig veldig grunt og steinen ligger på ca 0,7 m dybde.

Sushi

Ja jeg kan printscreen med iPad, men Båtplassen.no aksepterer ikke printscreen fra min iPad. Båtplassen hevder at "fila inneholder ikke bilde".

Noen som får til dette med iPad?

... Det blir plutselig veldig grunt og steinen ligger på ca 0,7 m dybde.

Jeg får det til med iPad. Men, jeg mener at jeg måtte gå inn og modifisere det screenshottede bildet før jeg lastet det opp til BP. Skal prøve igjen.

Veldig bra ar du sier fra om denne grunnen. Jeg visste ikke om den. Men, jeg gikk inn til dieselbrygga i en SB sving fra vest, så jeg var jo et stykke unna.

Ser du på flyfotoene, er det ikke rart at du gikk på der, langt inne i blått merket område på alle kart. Det får vel være måte på hvor detaljert kartene kan være inne i en bukt. Det var vel ikke naturlig å gå inn der når dieselfyllingen var vest for garntørket?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...