Jump to content

Nå kan en fylle diesel i Son.

Lars H.

Recommended Posts

Når man kommer inn sydfra på høyvann, ser det nærmest ut som det er en kai langs det røde huset. Og det er det ikke. Det 'skjæret' som ligger en snau meter under vann ytterst i det blå området på kartet er ikke et naturlig skjær. Det er hekken på en lekter som sakk der for en så der 40 år siden. Egentlig burde det vært vrakmerke i kartet. Så man bør absolutt holde seg utenfor det blå området i kartet akkurat der. Altså, ikke gå inn øst for gælja. Utenfor tuppen av gælja er det tre meter. Vest for gælja er det også greit.

Området øst for gælja har vært en bra inntektskilde for de som har propell på slagsprogrammet.

Når man kommer inn sydfra på høyvann, ser det nærmest ut som det er en kai langs det røde huset. Og det er det ikke. Det 'skjæret' som ligger en snau meter under vann ytterst i det blå området på kartet er ikke et naturlig skjær. Det er hekken på en lekter som sakk der for en så der 40 år siden. Egentlig burde det vært vrakmerke i kartet. Så man bør absolutt holde seg utenfor det blå området i kartet akkurat der. Altså, ikke gå inn øst for gælja. Utenfor tuppen av gælja er det tre meter. Vest for gælja er det også greit.

Området øst for gælja har vært en bra inntektskilde for de som har propell på slagsprogrammet.

For ordens skyld så har jeg varslet Son Havnekontor (Frank) om saken. Han var heller ikke klar over noen sunket lekter og skulle ta afære.

"I rest my case"

Sushi

• 8 måneder senere...

Jeg vet ikke hvordan det er i Son, men i Fuglevik litt lenger syd, får en bare drivstoff for et visst beløp med kreditkort før en må trekke det en gang til. Med rent debitkort, er det ingen begrensning. Litt greit å vite.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Når det gjelder tanking i Son, må jeg bare få minne om den gamle gode om finnmarkingen som var hos legen fordi han hadde fått slikt utslett i ræva. Det ordner vi med hydrokortison, sier legen . Ka i ramsalte hælvete ska æ me Hydro kort i Son, æ driv no berre på Finmarkskysten å der bruke vi Esso kort, sa finnmarkingen.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...