TerjeØ Startet 30.August.2016 Link til dette innlegget Startet 30.August.2016 Da er snart tiden inne for å få båten på land. Jeg hadde da tenkt å lage en krybbe eller krakker for vinterlagring. Men jeg finner ingen tegninger eller noe som kan gjøre dette super enkelt for meg. Det jeg skulle likt var egentlig mål og vinkel disse skal lades i. Jeg har en marex 27 suncruiser, prøvde å finne noen tegninger av denne uten hell. Sendte da en mail til marex om de hadde tegninger eller mål på båten så jeg kunne lage en god krybbe til båten, men dette hadde de dessverre ikke :-( Ikke tenkte jeg på å ta mål av båten før jeg la denne på vannet i år heller :-( Båten blir antagelig tatt på land mens jeg er på jobb, hadde jeg vært der skulle jeg laget en krakk med justerbar vinkel. Men å ha en krakk som ikke er i riktig vinkel som kan justeres som jeg har laget vet jeg ikke om noen vil ta i som jobber med slikt. Hadde iallefall ikke jeg gjort vist det var jeg som heiset opp båten for noen andre. Hmm, så ja. Vel noen gode forslag? Vil ikke ha disse plankene som bare blir stemplet på fender lista. Men krakken som blir laget med 3 ben ser greie ut. Hadde lyst til å lage krybbe som fulgte skroget 100% Eneste med disse er at det blir mye på skroget jeg ikke for stoffet. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Slik laget jeg mine. Justerbare og solide. Kan justere ned begge de fremre for å stoffe under og omvendt. Eneste jeg da ikke kommer til er de 2 punktene under båten men de stoffer jeg når han løfter opp båten ved utsetting.Laget av 2x8 toms.....strekkfiskene fra biltema. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.August.2016 Link til dette innlegget Svart 30.August.2016 Veldig bra krybbe. Kan jo også lages en enklere variant, slik som "Songvaar-krybba", som jo er samme prinsippet. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 31.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 :-) Så denne krybbe i en tidliger post her. Har jo lett litt på forumet her før jeg la ut ny post. Men liker helt klart denne krybben, eneste er størelsen, blir stor og tung og drakt rundt inntill jeg har fått meg fast båtplass. Hmm mulig jeg kopierer med en måte for å få demontert raskt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.