Sjømann22Valdres
Nero II skrev 40 minutes ago:Jeg ville ikke satt i varmer i en så liten båt. I min Tromøy 23 hadde jeg et enbluss propanbluss. Det brukte jeg når jeg lå i havn, typisk om kvelden. Da var det bare å tenne på, og det funka helt fint under kalesja. Om natta kan du ikke ha det inne i kahytta uten å ha døra åpen fordi det konkurrerer med deg om å bruke oksygen (Desseuten kjenner du kulda fra båtsida veldig godt om du vil overnatte utenom på sommeren).
Et varmeapparat vil kreve at du finner et sted å montere det (som du ikke har, uten at du må renonsere på andre ting du trenger mer), og du skal ha plass til rør som så vil være i veien for det meste annet du skal bygge. Husk at båten er bare 22 fot. Det du må gi slipp på av komfort får du igjen ved at båtholdet blir enklere (Alle problemer øker med kvadratet av antal fot).
Særlig hvis du sliter med helsa er det viktig at du holder tingene streite. Du er jo vant til militært feltutstyr, de er jo mestere i akkurat det.
Takk for råd, ja ser de punktene du nevner. Vet at når den kommer på vannet så skal den brukes mye og det blir mange døgn overnattinger. Skal isolere skrog og tak også. Så en varmer eller noe burde/må eg ha, da er det i tenkeboksen igjen. Hva varmer godt, krever lite plass og enkel bruk??????