TerjeØ Startet 31.August.2016 Link til dette innlegget Startet 31.August.2016 Selger båten antagelig til våren. Har ikke økonomi til å eie båt :-/ Det er No dritt.. Men men. Kanskje jeg kan ta meg råd til dette en annen gang. Frua vil helst til Syden også.. Jaja. Morsomt var det iallefall i sommer Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Høres leit ut men er det noe spesifikt som har kosta skjorta og synet på begge øyenene eller er det bare for "dyrt"? Kan jo hende du kan få tips til å redusere kostnadene her. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
blue moon Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Drev problemer? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
TerjeØ Svart 31.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Haha. Nei da. Ikke noen store problemer, er første året jeg har båt så noe småfiks har det blitt men det har ikke kostet så mye å ordne. Det som gjør at jeg syns det er dyr er helt generelt. Som f.eks: Båtlån er litt. Båtplass 7000kr Vinteropplag 6000kr Små fiks på div ting. Dette blir jo litt i mnd. Så går det mye tid på fiksing og stelling, Men det er ikke sånn halvgalt, men når vi vil til syden og andre ting også så blir det litt mye. Båten stjeler litt for mye av ferie budsjettet. Men nå skal jeg legge båten på finn. Kan jo prøve for morroskyld nå. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 31.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Sånn. Da ble båten lagt på finn. Finn kode er 81708411 ? Håper jeg får en slik båt igjen. Var jo bare ferie når du først kom deg ut. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Ser ut som en grei båt i riktig prisleie. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 (redigert) Hørtes ut som om fruen ikke var 100% med på din båt-eventyr. Det er jo en forutsetning for at det skal gå. Har også hatt lignende tanker de første par år vi hadde båt. Spesielt et år da det var så dårlig sommer at vi ikke kom på sjøen mer en et par ganger. Nå, mer en 10 år senere, ser jeg veldig annerledes på det. Det det koster i totalutgifter til båt i et år er sånn cirka en ok sydentur på 7 -10 dager for 2 voksne. Men vi er på båten så mye som mulig fra april til sent september med utallige overnattinger. Vi har droppa sydenturen i sommerferien de siste 4 år. Tar en sydentur i februar i stedet. Det som gjorde forskjell for oss var å bytte til en båt som det går an å bo på med litt komfort …. dog ikke noe luksus på noen måter. Jeg har lært å like å fikse ting og blir godt kjent med båten. Har alltid et par vinterprosjekter på gang med utbedring og oppgradering slik at båt er egentlig et helårs grei for meg. Redigert 31.August.2016 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Zitt Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Fin båt! Håper ikke abstinensene blir for sterke! God tur til syden! Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 31.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Ja det er med tungt hjerte jeg selger båten. Har ønsket meg det i mange år. Nå når jeg endelig fikk drømmen varte den ikke stort mer enn 6mnd ? Svigers har et par leiligheter og bil i Spania, så vi får jo billig ferie dit. Jeg syns det er deilig i Spania. Men helt klart utrolig morsomt med båt også. Ungene har også kost seg masse med båten. Kona syns det har vært veldig koselig med båt. Men ho syns jo det blir litt mye vind og lite sol. Men vi har fått brukt båten endel i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Kjipt da. Har du vurdert en mindre båt? Billigere drift, billigere båtplass, mindre jobb. Det blir jo mindre plass også, men det må da være bedre enn ingen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 (redigert) Send frua til syden på egen regning Her i nordnorge har vi 6 mnd kald vinter og 6 mnd mild vinter pr. år, men vi står han av. Syden er for landkrabber. Redigert 31.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Worry II Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Da sier i 1 - 0 og hjemmeseier til fruen? Hmmm.. Hva med hobbysiden av dette? Liker du ikke å stelle og mekke? Denne kampen ville aldri min kone vunnet. Heller en uke i båten enn en uke i Spania. (sorry, måtte bare få det ut) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Det er lettere å ha båt og få seg dame en å ha dame og få seg båt? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Det er lettere å ha båt og få seg dame en å ha dame og få seg båt Ja og jo større båt jo lettere å få seg dame (egenerfaring etter at jeg har måttet gå ned 8-10 fot i størrelse noen år) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Det er enkelte ting som er viktigere enn andre å ha med i samboer/ekteskapsavtaler, nemlig at båten aldri skal selges☀️ Med mindre den selges for å kjøpe en annen;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
pipe Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Du får kjøpe deg en skjærgårdsjepp så kommer du deg utpå uten at det koster noe særlig.Det er deilig det å selv om det er vesentlig bedre å ha overnattingsbåt.Syden er vi heldigvis ferdig med her i huset etter mange år på repitSkjønner årlig talt ikke hva som er så gjevt med en overpriset pakkereise til syden i fellesferien men det er vist toppen av lykke har jeg sett på FB i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Fyf for en trist tråd! Har hørt ønsker om å selge jeg og, men pleier å gå over... Syden er fint det og, men med skolebarn, er det ikke mulig mer (koster fort 50000 pr uke med tre unger til granka i skoleferien feks) så da har jeg et bra argument. Lykke til med salget. Ser jo kurant ut den der... Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Lady B Svart 31.August.2016 Link til dette innlegget Svart 31.August.2016 Send frua til syden på egen regning Her i nordnorge har vi 6 mnd kald vinter og 6 mnd mild vinter pr. år, men vi står han av. Syden er for landkrabber. Fornuftig forslag. Send fruen til syden, og tilbring ferien i båten selv. Den ultimate ferie... Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Jeg har ved flere anledninger sittet i syden og lengtet etter å komme i båten, men jeg har aldri sittet i båten og lengtet etter syden. Får håpe du er anerledes skrudd sammen.... Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
nomen Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Godt sagt, uansett hvor dritt været har vært på båttur har jeg (eller kjærringa/ungene) lengtet til Syden. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Draco24styling Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Leit å høre at du skal selge båten allerede etter en sesong, Så klart det koster å ha båt, men å reise til Syden på sommeren , du har jo båten allerede i "syden" .Sommeren i år har vært bra synes jeg i Østfoldskjærgården, godt å varmt i vannet, å få regndager, litt vind må man regne med, men med over 800 øyer bare på Hvaler, så er det ikke noen problem med å finne seg noen lune plasser. Ang hvor dyrt det er, så er det jo mulig å redusere kostnadene dine noe da, Finnes rimeligere båtplasser en 7000, opplag på 6000 hørtes mye ut, har du vurdert å ta den hjem, eller forhørt deg andre steder. Totalregnskapet på vår 24 foter, er ca 25 000 i året, dette inkluderer alt med båtplass, transport , drivstoff, utbedringer og oppgraderinger, Får ikke rare turen til Syden for for 2 voksne å 2 barn for den summen Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Uglesett Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Et ganske fornuftig valg å gå til det skritt å selge båten. Når man tar alt i betrakning koster det svært mye å ha og drifte båten. Jeg betaler over 20 lapper for plass og båtopplag. Dessuten kan alle problemene som oppstår med motor ,gir, skrog, kalesjer, kartplottere. radar osv som er omtalt snart 50000 tråder her på bp gi søvnløse netter. Kanskje det kommer et krakk i tillegg og båten faller med 50%'over natten? Det er mange skjær i sjøen og kulingen uler fra vest hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Et ganske fornuftig valg å gå til det skritt å selge båten. Når man tar alt i betrakning koster det svært mye å ha og drifte båten. Jeg betaler over 20 lapper for plass og båtopplag. Dessuten kan alle problemene som oppstår med motor ,gir, skrog, kalesjer, kartplottere. radar osv som er omtalt snart 50000 tråder her på bp gi søvnløse netter. Kanskje det kommer et krakk i tillegg og båten faller med 50%'over natten? Det er mange skjær i sjøen og kulingen uler fra vest hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Fører ikke regnskap på båten (e). Da hadde jeg bare blitt ordentlig deprimert. Og syden er kjedelig, ingen ting å gjøre på der. Må ha båtblader med for å overleve - og det koster jo også penger.... Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 1.September.2016 Link til dette innlegget Svart 1.September.2016 Båt koster mye mere enn man tror. I tillegg til nevnte kostnader til båtplass på vann og land så kommer kapitalkostnader (mye større enn mange tror), forsikring, RS, service, fiks og rep, mye som må byttes osv osv. Summen er stor, men syden stinker. "Keep it simple" er alltid akseptabelt. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.