Jump to content

Nå selger jeg båten

TerjeØ

Recommended Posts

Haha.

Nei da.

Ikke noen store problemer, er første året jeg har båt så noe småfiks har det blitt men det har ikke kostet så mye å ordne.

Det som gjør at jeg syns det er dyr er helt generelt.

Som f.eks:

Båtlån er litt.

Båtplass 7000kr

Vinteropplag 6000kr

Små fiks på div ting.

Dette blir jo litt i mnd.

Så går det mye tid på fiksing og stelling,

Men det er ikke sånn halvgalt, men når vi vil til syden og andre ting også så blir det litt mye.

Båten stjeler litt for mye av ferie budsjettet.

Men nå skal jeg legge båten på finn.

Kan jo prøve for morroskyld nå.

Hørtes ut som om fruen ikke var 100% med på din båt-eventyr. Det er jo en forutsetning for at det skal gå. Har også hatt lignende tanker de første par år vi hadde båt. Spesielt et år da det var så dårlig sommer at vi ikke kom på sjøen mer en et par ganger.

Nå, mer en 10 år senere, ser jeg veldig annerledes på det. Det det koster i totalutgifter til båt i et år er sånn cirka en ok sydentur på 7 -10 dager for 2 voksne. Men vi er på båten så mye som mulig fra april til sent september med utallige overnattinger. Vi har droppa sydenturen i sommerferien de siste 4 år. Tar en sydentur i februar i stedet.

Det som gjorde forskjell for oss var å bytte til en båt som det går an å bo på med litt komfort …. dog ikke noe luksus på noen måter.

Jeg har lært å like å fikse ting og blir godt kjent med båten. Har alltid et par vinterprosjekter på gang med utbedring og oppgradering slik at båt er egentlig et helårs grei for meg.

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Ja det er med tungt hjerte jeg selger båten.

Har ønsket meg det i mange år.

Nå når jeg endelig fikk drømmen varte den ikke stort mer enn 6mnd ?

Svigers har et par leiligheter og bil i Spania, så vi får jo billig ferie dit.

Jeg syns det er deilig i Spania.

Men helt klart utrolig morsomt med båt også.

Ungene har også kost seg masse med båten.

Kona syns det har vært veldig koselig med båt.

Men ho syns jo det blir litt mye vind og lite sol.

Men vi har fått brukt båten endel i sommer.

Send frua til syden på egen regning  :saint:

Her i nordnorge har vi 6 mnd kald vinter og 6 mnd mild vinter pr. år, men vi står han av.

Syden er for landkrabber.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Det er lettere å ha båt og få seg dame en å ha dame og få seg båt

Ja og jo større båt jo lettere å få seg dame (egenerfaring etter at jeg har måttet gå ned 8-10 fot i størrelse noen år)  :saint:  :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Du får kjøpe deg en skjærgårdsjepp så kommer du deg utpå uten at det koster noe særlig.
Det er deilig det å selv om det er vesentlig bedre å ha overnattingsbåt.
Syden er vi heldigvis ferdig med her i huset etter mange år på repit
Skjønner årlig talt ikke hva som er så gjevt med en overpriset pakkereise til syden i fellesferien men det er vist toppen av lykke har jeg sett på FB i sommer.

Leit å høre at du skal selge båten allerede etter en sesong, Så klart det koster å ha båt, men å reise til Syden på sommeren :giggle: , du har jo båten allerede i "syden" .Sommeren i år har vært bra synes jeg i Østfoldskjærgården, godt å varmt i vannet, å få regndager, litt vind må man regne med, men med over 800 øyer bare på Hvaler, så er det ikke noen problem med å finne seg noen lune plasser.

Ang hvor dyrt det er, så er det jo mulig å redusere kostnadene dine noe da, Finnes rimeligere båtplasser en 7000, opplag på 6000 hørtes mye ut, har du vurdert å ta den hjem, eller forhørt deg andre steder. Totalregnskapet på vår 24 foter, er ca 25 000 i året, dette inkluderer alt med båtplass, transport , drivstoff, utbedringer og oppgraderinger, Får ikke rare turen til Syden for for 2 voksne å 2 barn for den summen

Norske båter er best!

Et ganske fornuftig valg å gå til det skritt å selge båten. Når man tar alt i betrakning koster det svært mye å ha og drifte båten. Jeg betaler over 20 lapper for plass og båtopplag. Dessuten kan alle problemene som oppstår med motor ,gir, skrog, kalesjer, kartplottere. radar osv som er omtalt snart 50000 tråder her på bp gi søvnløse netter. Kanskje det kommer et krakk i tillegg og båten faller med 50%'over natten?

Det er mange skjær i sjøen og kulingen uler fra vest hele tiden

Et ganske fornuftig valg å gå til det skritt å selge båten. Når man tar alt i betrakning koster det svært mye å ha og drifte båten. Jeg betaler over 20 lapper for plass og båtopplag. Dessuten kan alle problemene som oppstår med motor ,gir, skrog, kalesjer, kartplottere. radar osv som er omtalt snart 50000 tråder her på bp gi søvnløse netter. Kanskje det kommer et krakk i tillegg og båten faller med 50%'over natten?

Det er mange skjær i sjøen og kulingen uler fra vest hele tiden

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...