Teerex Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Løsningen er ei sånn dame https://www.norsk-tipping.no/artikler/vikinglotto-310816 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Er gift med en Lærer(inne]. Forstår at det kan se ut som om de har mye fri med den jobben ville jeg aldri i livet hatt. Jeg jobber på fabrikk og når jeg stempler ut kl. 15.00 så er jeg ferdig med jobb fram til kl. 07.00 nest dag. Ho er søren i meg «på» i forhold til jobb hele tiden. Spesialt når det er utviklingssamtaler, møter på kvelden, møter med barnevernet, etc., etc. Jeg satt ned forbud mot å har med forberedelsesarbeid når vi er på sjøen. Skal hun driver med skolearbeid så får hun være hjemme. Jeg tenkte igrunn litt motsatt, at lærere har mye arbeid som kan gjøres i båten, som retting av prøver og forberedelser.. Jeg har en jobb som er klin umulig å gjøre i båten, selv om jeg av og til gjør det, men da er inntekt = 0 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
succes 42 1980 Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Føler med deg jeg har altid elsket sjøen og båtlivet jeg må krype til korset og selge elskerinne som kona kaller ho og selge men med veldig tungt jerte men her er det sykdom inn i bilde jeg må være mye i varmere strøk for og fungere for her i Norge er jeg så medinisert men det og selge ligger langt inne men er nr1 ikke helt fornøyd er det bare og trekke inn årene Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 (redigert) He,he, Akkurat det med lønn er nok riktig, men regnskapet til lærere ang fridager har jeg aldri forstått, ..... Kanskje du ikke har sett på regnskapet? En lærer har akkurat like lite, eller mye, ferie som folk flest, men siden de jobber mer hver uke mens skolen er åpen ( i tillegg har de planleggingsdager mens skolen er stengt for undervisning) enn 37,5 timer så må de avspasere og det gjøres når skolen er stengt og ikke når den enkelte lærer ønsker det. At enkelte lærer nok i praksis jobber mindre enn 37,5 timer i uken i gjennomsnitt er nok riktig mens andre jobber mer enn det. At en del av jobben kan utføres andre steder enn på skolen (gradvis økning i bunden tid og tilstedeværelsesplikt) er nok riktig, men det gjelder vel i en del andre yrker også? Er ikke selv lærer, men noen års jobbing i skolen ga meg noen aha-opplevelser og litt innsikt i skolens hverdag som jeg ikke hadde før det! Redigert 3.September.2016 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Uglesett Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 Det må være ideelt å praktisere båtliv som lærer. Jeg forstår meg ikke helt på arbeidsvilkårene. Folk flest må redegjøre for hver eneste arbeidstime, nærmest på minuttet . Hos lærerene virker det som det flyter. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 https://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Lonn-og-arbeidsvilkar/Lonnsoppgjoret-2014/Streiker/Nyheter/Larerne-jobber-MER-enn-75-timer-hver-dag/ Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 (redigert) Hos lærerene virker det som det flyter. Og dette har du god greie på? https://www.utdanningsforbundet.no/upload/Fylkeslag/Oslo/Verkt%C3%B8yskassa/Arbeidstid%20for%20l%C3%A6rere.pdf Redigert 3.September.2016 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Arne_ Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 La oss ikke avspore også denne tråden (denne gangen om læreres betingelser). Til trådstarter: Det er et jevnt sig av mennesker inn og ut av båthobbyen. Noen kjøper seg båt og finner ut at dette ikke er noe for dem. Andre, som deg, liker båtlivet men synes det koster mer enn det smaker og vil heller prioritere annerledes. Andre igjen, blir bitt av båtbasillen og ser seg aldri tilbake. Det eneste rette er å kjenne på hva som blir riktig for en selv. Og det har du jo gjort. At du synes det er litt ugreit er kanskje et hint om at det det kan være verdt å gjøre et nytt forsøk ved en senere anledning. Avslutningsvis vil jeg si at det finnes båter nesten for en hver lommebok. Jeg hadde i mange år en Gaselle to seters konkurranseseiler i kryssfiner. Den kostet 0 pr år og ga meg utrolig mye glede. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 3.September.2016 Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 Jeg tenkte igrunn litt motsatt, at lærere har mye arbeid som kan gjøres i båten, som retting av prøver og forberedelser.. Jeg har en jobb som er klin umulig å gjøre i båten, selv om jeg av og til gjør det, men da er inntekt = 0 Jo men det er fint om hun er til stede når vi er på sjøen og ikke bare inne i sin lærer-boble-hode. Dessuten så synes jeg det er fint å ta en båttur alene av og til. :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
TerjeØ Svart 7.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2016 Da ser det ut som båten blir solgt. Litt billigere enn jeg hadde håpet på. (selv på denne års tiden) 150k blir det ? Det er skikkelig trist, ikke morsomt i det heletatt.... Nå begynner det virkelig å gå opp for meg at det ikke blir noe mer båt liv. Eller jeg må få meg båt igjen, men utrolig hvor glad man blir i sin egen båt. Har jo brukt mange timer på å bli kjent med båten, så finner man små feil og mangler her og der. Når det da ikke er vær til å båttur tar man frem litt verktøy og handler små duppedingser. Så er i båten og kose seg med små fiks som man blir fornøyd med. Hmm ja båt er fantastisk. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.September.2016 Link til dette innlegget Svart 7.September.2016 Ja har man tid og interesse så er båt det beste man kan drive med Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TerjeØ Svart 29.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 For å avslutte posten her: Båten er blitt solgt og ligger nå et sted i Kristiansand. Han som kjøpte båten fikk en tøff tur over, men dette var han vel klarover da han hadde kjøpt med nødbluss og skifte av dieselfilter og olje ble gjort før han la ut på tur. Med litt vind fikk han virkelig en tur jeg er glad ikke jeg var med på. Fikk meldinger av han om åssen turen var og at han var førnøyd. Han hadde hatt 2-3 meter bølger når han krysset. Gummibåten på daviter og bindt fast i baug viste seg å ikke holde! Gummibåten hadde blitt revet av moderskipet så denne var borte, han ringe rs og fortalte at han hadde mistet denne så det ikke skulle bli startet en leteaksjon. Do lokket hadde knekt, alle gardiner lå på gulvet (åssen det er mulig vet ikke jeg) Dansken (kompisen hans) hadde spydd ned hele båten. Utenom dette syntes han båten var topp. Så salget gikk meget bra, men fremdeles litt trist. Når det er sagt håper jeg på ny jobb med bedre betalt, har vært på intervju del1 så krysser fingrene for at jeg blir med på del2 til neste uke. De skal plukke ut 3 stk til intervju del2 Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 (redigert) Bra han er fornøyd etter den turen. Lykke til med jobbintervju. Redigert 29.September.2016 av Midtpinne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 (redigert) Lykke med jobbintervju og aller helst ny jobb.Et godt råd til slutt.Koner skal informeres man skal ikke lufte slike ting som å kjøpe seg ny båt eller ikkeAkkurat som når hun bestemmer seg for nå skal det pusses opp eller sofan skal byttes.Å ja det er lett å være tøff i tryne annonymt på et forum :-) Redigert 29.September.2016 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Ja ikke noe moro å kvitte seg med noe en liker. Dessverre er de fleste av oss i en situasjon der vi hele tiden må prioritere. Noen f.eks. leilighet i syden, andre båt i Norge. Ingen av delene er feil/riktigere enn den andre. Du kan jo trøste deg med at det er aldri for sent å kjøpe båt? Kanskje du kommer på "bedre" tanker om noen år?? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
sjöfugelen Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Jeg hadde mye morro med min seilbåt, og kona mi elsket også seiling, men jeg solgte den i fjor. Jeg er pensjonist og blitt enkemann, og synes det er stor lettelse å slippe alt vedlikehold med båten nu. Er helt fri og kan gjøre hva som helst. Fikk en fantastisk frihet i år. Januar: Reiste 2 uker til Oslo på besøk. Februar: 2 uker i Malaga Mars: 2 uker Grand Canaria/Purto Rico April: Hjalp en kompis seile båten hans fra GC til Alicante 2 uker tok det. Mai: 2,5 uker rundtur i Nordland, Troms og Finnmark Juni: 2 uker i Torremolinos Juli: 13 dgr rundtur Orkney øyene, Scotland, Ireland og England. August: 2 ukers tur til Memphis og Nashvillle TN Leide bil og tok en roadtrip der !! Kom hjem i September, og planlegger neste tur Hadde jeg vært yngre i dag, hadde jeg nok hatt båten fremdeles. Ønsker alle båteiere lykke til med vinteropplegget og neste års vårpuss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.