Jump to content

Kjøp av "ny" båt. Diesel, +20kn, max 350k. Forslag?

nippon81

Recommended Posts

Med manglende evne for kreativitet til å komme med andre forslag enn sitt eget valg, så må jeg jo slå et slag for Mørejet 30. Den oppfyller alle de kriteriene du nevner, dog må du nok noe opp i alder for å kunne innfri budsjettetkravet ditt.

Ifht fiske er den veldig praktisk med stort dekk som kan spyles etter bruk. Stabil og god sjøbåt som tåler litt vær.

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Tja... Samme motoren som står i Uttern D55. C68

Veier 700 kg mere, så det kan nok bli ytret at båten er for tung til den motoren..

Så skal jeg overlate til andre å mene noe om motoren i seg selv. Søk litt i forumet og du blir kjent med noen problemer den har hatt. Ting du skal være bevisst på i kjøpssituasjon og servicehistorikk.

Ikke at motoren er som spedalsk å regne, men undersøk at den har fått det stellet den skal ha.

Redigert av Eureka (see edit history)

Hvis fiske er viktig, ville jeg sett etter båt som også har utvendig styreposisjon.

For eksempel Hansvik 700. Flott stort selvlensende akterdekk for fiske, og en trivelig salong inne. Et lite pentry og bra toalett får du med på kjøpet.

Du må ofre litt fart, men er oppgitt til 19 knop med stor Yanmar (96 hk). Ville langt foretrukket Yanmar med strak aksel sett mot Mercruiser 1,7 diesel med drev. Hansviken er mindre "fancy" å se på, men med god kjøl er den en båt bygget for røff sjø og vind. Flere av de som ligger på finn.no har 2 x hydraulisk styring og inspeksjonsluke over propell.

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...