royb Startet 2.September.2016 Link til dette innlegget Startet 2.September.2016 Har problemer med at det kommer mye vanndamp ut lufteslangen til veiven. Topplokket blir grått etter 5 min gange. Har skiftet topp for den var sprukken, ladeluftkjøler er kontrolert for lekasje. Kompresjonstest og sylinderlekasjetest er tatt og desse var veldig bra. Motoren står for tiden på land og blir kjørt i garasjen. Prøvde å ha på radiatortett uten hell. No veit eg snart ikkje ka neste steg er.., nåken så har erfaringer eller gode forslag?? Kan det vere varmeveksleren? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Blir oljen grå? Sitér dette innlegget Link to post
royb Svart 2.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Nei, eg glømte å skriva da. Olja er heilt fin.. Litt grått heilt øverst på peilepinnen Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Lekasje i oljekjøleren? Sitér dette innlegget Link to post
royb Svart 2.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Ville ikkje da oljen blitt grå? Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Det kommer an på hvor mye det lekker. Du skriver jo selv at vannet fordamper. Jeg er enig med Windy 32 at det være oljekjøler. Varmeveksler for kjøling inneholder bare vann på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
royb Svart 2.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Okey, da får eg sjå litt på den. den er vanskelig å komme til. Er skrudd på blokka bakom dieselpumpa? Tusen takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 2.September.2016 Link til dette innlegget Svart 2.September.2016 Om du allikevel har tenkt å skifteolje så kan du lagre den gamle oljen på en gjennomsiktig plastkanne. La det stå noen dager og se om det samler seg vann på bunnen av kannen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.