Vikrem Startet 2.September.2016 Del på Facebook Startet 2.September.2016 Jeg har nettopp kjøpt en SAGA 25 CC LS med en AQAD31B med AD 290DP drev. Forrige eier var usikker på om det var rett propell i forhold til båten. Den gir 22 knop på max fart. Det står A6 propeller på. Spørsmålet er om noen vet max fart med denne motoren på denne båten? Og hva slaks propeller som burde brukes ? Andreas. Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Saga 25 CC LS hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Vikrem Svart 14.September.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hei. Noen som har noe formening om dette? Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 14.September.2016 Del på Facebook Svart 14.September.2016 Hvilket turtall har du på full fart? Dette vil gi en indikasjon på om propell størrelsen er riktig. Fullt turtall på 31 motoren er vel 3800 til 3900. Oppnår du fullt turtall skulle et propell bytte gi bedre akselerasjon mindre toppfart (mindre propell) eller høyere marsjfart dårligere akselerasjon ( større propell). Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Batty Svart 28.Juli.2022 Del på Facebook Svart 28.Juli.2022 Ser at tråden er gammel, men eg brøver likevel. Jeg har den samme båten med HT, og 130hk som deg antar eg. Jeg maxer rundt 22 knop, 3800 omdreininger. Marsjfart er 3200 omdreininger og 17,5 knop i stille vær. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.