kdtran
Så var det på tide med en liten oppdatering igjen.
Prosjektet halter fremdeles fremover, men kombinasjonen familie og fulltidsjobb medfører at ting går litt senere enn ønsket for øyeblikkket.
Jeg er ferdig med å rydde i tankrommet og begynte for en måneds tid siden å fokusere på "diverse småplukk" som stell og kjærlighet til generatorsettet, finne ut hvorfor tankmåleren ikke virket på babord side,rubbe og polere skrog, få inn motorene igjen etc etc.
Hekkan, detaljer tar tid!!!!!
Midt oppi dette bestemte jeg meg for å bytte komfyr. Måltaging er som kjent for pyser, så resultatet er at ny komfyr er 7cm bredere enn gammel komfyr så kjøkken må bygges om.
Nå får i det minste kona fremskyndet sitt ønske om ny pantry..
Mer om det i senere innlegg ettersom bten må på sjøen før jeg kan starte på interiøret.
Hatz motoren i generatorsettet har fått ny olje, injektor og en svært etterlengtet ventiljustering
Skroget har blitt polert
Årsak til hvorfor bb tankmåler ikke virker er funnet (ingenting igjen av viklingene i spolen), og nye målere anskaffet
Og til slutt ble motorene i går løftet inn igjen i båten under suveren veiledning og hjelp av Marin Technic Bergen v/Arild Budal samt fra Viknes Båt og Service som velvillig leide ut truck og truckfører på svært kort varsel.
Uten stor hjelp, støtte og veiledning fra Arild Budal og den fantastiske serviceinnstilling fra gjengen hos Viknes hadde jeg nok vært nær ved å gi opp for lenge siden. Dette prosjektet har vist seg å være stort, selv for en båtgal sivilingeniør med nær 20 års erfaring innen marint maskineri og marine systemer...
Nå er det bare å gi full gass for å bli ferdig, slik at familien og jeg kan nyte resten av årets båtsesong. ?
FF