kdtran
Jeg må si det er deilig å ha båten i hjemmehavnen igjen, kun ti minutter kjøring hjemmefra.
Med hjelp av gode innspill fra min kjære har vi nå funnet ut hvordan vi skal forbedre pantry løsningen slik at den fungerer bedre for en barnefamilie på tur.
Vi ønsker bedre skapplass, søppelbøtte nedfelt i benken, større komfyr enn den som fulgte med båten og nytt kjøleskap så i dag begynte jeg å rive den originale løsningen.
Bunnen i overskapet på bildet blir senket i overkant av 30cm og fronten flyttes 7cm forover for å gi bedre dybde i skapet. Har ikke helt bestemt oss for om vi skal beholde de gamle skapdørene eller om jeg skal lage nye dører i teakfiner.
På toppen av skapet lager vi en høy list som vi monterer koppholdere bak.
Det midterste skapet til høyre gjøres 10cm bredere og 7cm dypere.
Begge de runde vanskene fjernes og erstattes av en avlang firkantet vask. Søppelbøtten felles ned til venstre for den venstre vasken i bildet, og jeg lager ett lokk over denne som går i fluks med benkeplaten.
Det eksisterende interiøret var limt, skrudd og spikret til den store gullmedaljen men ved forsiktig bruk av makt klarte jeg å få delene fra hverandre slik at de kan brukes som mal for de nye skapene.
Den nye komfyren (bildet) er 7 cm bredere enn den gamle, så veggen mellom komfyr og vask må flyttes akterover og skapdøren under vasken må kortes inn tilsvarende.
Har begynt "prefabrikasjonen" av de nye skapene, og håper på oppholdsvær de neste dagene ettersom jeg ikke har noen god plass å stå innendørs med støvende arbeid.
Planen er forøvrig også å pusse ned treverket ombord og olje dette.
Ser for meg at dette vil gjøre vedlikeholdet enklere enn om jeg lakkerer flatene.
FF