kdtran
Princess 35 prosjektet mitt vil ingen ende ta ser det ut til..
Jeg har slitt med lavere oljetrykk på babord enn på styrbord maskin fra like etter jeg kjøpte båten i fjor, men etter at jeg hadde av toppen i vinter og konstaterte at foringene så bra ut på alle sylindre slo jeg meg til ro med at det trolig var sensor feil. Byttet til sensor for to styreposisjoner før jeg satte motorene inn igjen, men ettersom VP originalinstrumentene er priset etter formelen kostpris ganger PI i femte prøvde jeg meg med innkjøp av alternative feil instrumenter på fly. Det funka dårlig og jeg har derfor ikke hatt noen sikker avlesning av oljetrykket på babord maskin de få timene jeg har kjørt båten denne sesongen. Trykket har tilsynelatende ligget i underkant av 3 bar på marsjfart og jeg har slått meg til ro med at alt var ok.
Så feil kan en ta..
Startet maskinene for å kjøre dem varme her forleden, og reagerte på at oljetrykket pendlet på babord maskin.
Stoppet derfor maskinen og demonterte i dag oljefilteret og splittet det for inspeksjon.
Der var det selvfølgelig ett fint utvalg av små metallpartikler, så da har jeg ett begynnende totalhavari på gang.
Kult....
Da blir det å ta båten på land og ta ut maskinen for fulloverhaling, eventuelt se om jeg klarer å få tak i noen brukte motorer som kan passe. Jeg har ikke tid, utstyr eller fasiliteter for å gjøre en full motoroverhaling selv, så jobben må settes bort og da begynner plutselig andre alternativer å bli mer aktuelle.
På 14 dager har jeg hatt 7 liter vann i styrbord vanntank pga idiotisk dårlig tettepatent/design på de dyreste tanklokkene Maritim selger, fått ødelagt vindskjerm og flybridge trekk i vinterstorm og fått havari på en motor.
Kan ikke si annet enn at jeg begynner å bli rimelig drittlei nå.
Pantry ble i hvert fall bra, eller hva sier du @Erikda?
Ett oppgitt Fortsettelse Følger fra Bergen.