kdtran
Takk for hyggelig hilsen @Erikda
Vi har hatt noen runder i heimen de siste dagene og kona har kommet med noen gode innspill mtp hva hun ønsker at vi skal gjøre med båten for at en, i forhold til båtens alder og grunnverdi, svært stor investering skal være verdt det totaltsett.
Ønskelisten hennes, og forsåvidt resten av familien sin også er som følger:
- Større badeplattform
- lettere adkomst (hekkport)
- bedre løsning på lugaren i baugen
- separate køyer for alle tre ungene
- bedre lagringsplass til ting og tang ombord
- plass til å sette fra oss sko (utrolig så mange par med sko en familie på fem føler de må drasse med seg på en ferie!)
Kona er utrolig flink til å finne gode løsninger når det kommer til interiør, så vi får se hva hun kommer opp med. Jeg tar meg av det tekniske, hun kommer opp med løsninger på interiøret, og så ser vi hvor mye av jobben vi har råd til å sette bort samt hvor mange punkt på ønskelisten vi klarer å oppfylle med det budsjettet vi har.
Den perfekte båten for oss hadde vært feks en fairline 43/45, men de begynner å bli gamle de også, og jeg orker ikke en runde til med å fikse opp det tekniske på en gammel båt fra bunnen av. Økonomisk får vi ikke igjen pengene vi investerer nå, men vi får en nær 37 fot lang båt i topp teknisk stand og med en god interiørløsning til under halvparten av prisen for hva en 5 år gammel båt av tilsvarende størrelse ville ha kostet oss.
Etter å ha funnet vann i styrbord drivstofftank (ikke vanntank som jeg skrev i ett tidligere innlegg) blir det nok bytte av påfyllingslokkene igjen også.
Denne gangen blir det lokk med skikkelige gjenger og ikke «en halv omdreining så er det tett» løsningen som Maritim selger.
Tenker dette fort kan bli en lang prosjekttråd..