kdtran
Med vår i luften begynner det å krible etter å bli ferdig!
Det var noen ettermonterte unødvendige luftinntak styrbord side samt akter som jeg har gått og irritert meg over, og nå som lufttemperaturen begynner å bli levelig var det mulig å få støpt litt.
Gjorde ett forsøk med polyester, men det ble fullstendig mislykket. Fullt av luftbobler i støpen, trolig fordi det var litt for kaldt og alt for fuktig den dagen jeg støpte.
Da var det bare å slipe vekk det meste igjen og ta frem epoxy dunkene.
Eldstemann syntes nok litt synd på pappaen sin, å det var koselig og motiverende å finne disse beskjedene på styrbord side
Med 5-7 lag 600 duk (vevd) blir det i hvert fall mer enn sterkt nok, og erfaringen fra de andre områdene jeg har støpt tilsier at gelcoaten henger godt på epoxy, så lenge en pusser overflaten med 40 korning først.
Tettet også noen 10mm hull etter diverse bolter. Her brukte jeg glassfiber sparkel og tenker jeg heller får slipe ned og legge på litt duk dersom gelcoaten sprekker opp i disse områdene.
Maskinromsluken har kommet ombord for tilpasning til akterbenken, og dørken er nå løftet 5cm. Kommer til å lage port i senter av akterspeilet slik at det blir enklere å komme seg ombord. Åpningen blir litt smal, men jeg tenker å sette inn en tynn port som åpner innover for å utnytte plassen best mulig.
Har også fått ut finerplatene som jeg blendet transom med ifm transport fra Viknes til der båten ligger nå.
Dersom noen lurer: tec7 sitter som pokker!!!
Brukte flere timer på å bore ut finerbitene og fjerne tec7. Må skrape litt til før jeg grunner og lakkerer aluminiumen der pakningen som holder svinghjulskåpen skal ligge.
På flybridgen har jeg fått slipt ned instrumentkonsollen. Må skaffe noen kg gelcoat i riktig farge og ferdigstille denne så snart som mulig slik at jeg får tatt hull til instrumenter, plotter, brytere og gir/gass hendlene.
Vi har meldt oss på årets pinsetur med Princess klubben, så nå har vi en absolutt deadline å forholde oss til.
Håper det blir en tørr og varm april!!
FF