kdtran
Solen har snudd og det begynner å krible i kroppen etter å komme videre med båten.
Det ble ett lite besøk hos doktor Bjordal og Madsen i høst for bytte av veivaksel tetning bak svingningsdemperen på styrbord motor, og nå ser alt ut til å være tett igjen på motorsiden.
Det sagt så har båten bestemt seg for kun å svinge til styrbord pga en aldri så liten oljelekkasje fra rattpumpen på fly. Det regner for mye til at jeg gidder å ligge opp ned under instrumentbordet på flybridgen for å utbedre lekkasjen og målet er å gjøre noe med det kosmetiske ombord i år, så da er det like greit å sette i gang med interiøret.
Hodegavlen rundt køyen i forkabinen er kledd med velur i lystige 80-talls farger. Joda, fargene matcher det rosa teppet der fremme og den lyserosa vasken på badet, men...
Nei. Vekk med det!
Gavlen er tre-delt og var lett å få ut.
Når jeg først var så godt i gang begynte jeg like godt å dra litt i teppet også
Vips, så var det borte.
Kona har kjøpt inn stoff som matcher putene ombord, og jeg har begynt å trekke om den minste delen av gavlen.
Det gikk overraskende lett, men jeg innså raskt at liming med kontaktlim i dårlig ventilert kjeller uten bruk av maske nok ikke er helt innenfor.
Kullfiltermasken min tapte en aldri så liten uoverensstemmelse med en gaffeltruck i sommer, så jeg må nok krype til korset og erstatte denne før jeg fortsetter med jobben med å strekke og lime ferdig trekket.
I tillegg til nytt trekk på hodegavlen og nytt teppe i baugkabinen står følgene på programmet:
- legge teakfiner på dørken i pantry
- ferdigstille stikk-kabinen
- bytte farge på baderoms vasken
- pusse ned og lakkere opp igjen treverket i hele båten
- ferdigstille skatollet i salongen
- støpe karm under maskinromsluken
- støpe fundament til ankervinsjen i baugen (forrige eier fjernet det gamle fundamentet pga vannlekkasje og erstattet det med en luke)
- Diverse gelcoat arbeid og sikkert noe annet også.
Får se hvor langt jeg kommer.
?
FF